Glad midsommar!

Idag är det då midsommarafton. Solen vet inte riktigt om den ska ligga bakom eller framför molnen men skitsamma, bara regnet håller sig borta så får den hålla på och luras så där om den nu känner för det.

Om några timmar hämtar min systerson mig för att åka vidare mot deras sommarstuga för att inta en delikat midsommarlunch i det gröna.

Jag är inte bara mamma, komiker och bloggare, jag är en jävel på dikter också.


Midsommar midsommar du är här
dagen då man äter sill, dricker nubbe och äter röda bär
Överallt ser du glada barn och barn utan strumpor och skor
Har du otur ser du dom hoppa i bajs som tillhör kor

Sju sorters blommor under kudden du ska lägga i kväll
om du inte redan är upptagen för då blir det nog skäll
Midsommar midsommar du är här
katterna klättrar i gardinerna och jag svär


Så ja, nu kan ni torka tårarna till denna otroligt rörande dikt och nu kan ni fortsätta med det ni höll på med innan ni surfade er in här. Jag, Iza och Nogger önskar er en förjävla underbar midsommarafton!



 

 


Kommentarer
Postat av: annika M_Gräddnos

Det var rackarns vad du kan mycket du:)

Mycket fin dikt.Blev alldeles rörd så jag fick sminka om mig eftersom tårarna rann som Niagarafallet!



Ha en trevlig midsommar du mé och katterna mé förstås!



Nu ska det dansas runt gra...eller jag menar stången ( ej strippstången alltså)



Kram Annika

2010-06-25 @ 14:14:18
URL: http://lillamymajan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback