Ibland är det inte som det ser ut

Idag vaknade jag till solsken och i min värld när almanackan visar 15 juni ska det vara varmt som attan ute när solen skiner. Utan att titta på termometern tog jag på mig linne och shorts innan jag åkte till hudmottagningen. Så fort jag öppnade portdörren kom en iskall vind rätt upp i byxbenet och höll på att ta död på det vitalaste jag har. Det var i skuggan och tänkte att det är nog varmare i solen, i helvete heller. Folk hade jackor på sig! Ja det var sånt folk som kollar på sina termometrar, inte så naiva som jag alltså.

När jag kom till sjukhuset tittade min sköterska på mig och utbrast," men människa du ska ju ha täckjacka och termobrallor på dig idag, det var bara 6 grader imorse när jag åkte till jobbet. " Ja herregud, snart är det midsommar, vad ska man ha på sig då? Helly Hansendräkt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback