Ibland undrar man ju alltså

Hela förmiddagen har jag gått omkring och undrat vart en av katterna lagt en spya för det har luktat något sånt i hela lägenheten. Jag hittade ingen någonstans. Jag skulle till second hand en kortis och öppnade dörren till trapphuset och stanken blev enormt mycket starkare. Ja doften av en spya alltså. Jag förstod ganska snart att det är någon av mina grannar som lagar mat. Men hur sjutton vill man äta något som luktar som någon ätit nåt surt och fränt och sen fått upp det igen? Det är över mitt förstånd.

Jag längtat tillbaks till andra trappuppgången där det luktade himmelskt av både utländsk mat och gott rakvatten. I denna jag bor nu luktar det bara gammal människa och spyor. Ingen av dom verkar laga god mat alls. Man kan inte få allt här i världen va? Synd!


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Tja, ska jag vara Kålle Redig så vänjer du dig nog efter hand För tvi ja, vad mycket mat det finns som luktar kräk.

2010-06-14 @ 17:25:11
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback