Jag mår bara så bra!

Vid lunchtid tänkte jag göra dom utarbetade pizzabagarna rätt över gatan en stor tjänst. Jag tog av mig shortsen och lade upp mina fötter på balkongräcket. 10 personer rusade från pizzerian och jag applåderade.

 

Medan jag satt där och gottade mig såg jag min blomma i ampeln. Jag började gråta, slet till mig den, gjorde konstgjord andning genom att spotta i krukan och vrålade att hon inte skulle lämna mig. Jag smekte den, spottade igen och väntade men det var förjäves. Blomhelvetet var stendöd. Förstår inte att hon inte kunde vara utan vatten mer än en dag i veckan.

 

 

RIP


Jag köpte mig en bok i fredags. Den jag tänkte köpa fanns inte i pocket så jag tog en annan. Den är dessvärre snart utläst och det sörjer jag. Men människan som skrivit denna har även skrivit en nr 2 så jag får väl gå och köpa den imorgon då.

Bilden har jag egenhändigt tagit själv

 

Har varit och handlat. Jag snodde lånade Ewas bil och for till Willys. Alla verkar fortfarande ligga däckade efter midsommar eller också var dom på stranden. Jag gick iallafall där och glassade nästan ensam. Smet även in på ÖB och köpte en ny tunnel till katterna eftersom Nogger av någon anledning fick för sig att pissa i båda strax innan vi skulle flytta för en månad sen. Tack och lov slutade hon att pissa dagen efter kastreringen. Göttans!

Nu ska jag återlämna Ewas bil och sitta och tjöta en stund. Men var inte oroliga. I´ll be back!

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Synd du bor så lång bort för jag har massor med böcker som du kunde få och läsa efter mig :) E ju dock så dyrt att skicka inbundna böcker :( Hoppas du haft en underbar midsommar?

Puss

2010-06-27 @ 15:58:20
Postat av: Sune...the girl

Sv till vad jag tror är mitt ex: Har ni vägarna förbi i sommar så ;). Jag läser inte vad som helst. Verklighetsbaserade och svenska kriminalromaner :). Japp hade en underbar midsommar. Hoppas du hade detsamma :) Puss puss

2010-06-27 @ 17:54:07
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Här hemma dör även våra blommor. Tycks vara någon pest som går nu...



Sv: Jo, tack. Vår midsommar har varit toppen :)

2010-06-27 @ 18:28:05
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: DONKEN

nooooooooooo ge henne massa vatten och klipp ner henne, så ska du se att hon piggnar till igen. fastän det verkar som att hoppet är helt ute, så tror jag ändå hon har en chans att överleva. :P



haha, vad snällt av dig, nu slapp pizzeriarna jobba mer idag. haha :P

2010-06-27 @ 19:27:05
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag tror nog bara blomstackarn har gått i dvala.

Sluta spotta, och häll lite vatten på henne, så kanske hon spirar snart igen.

Så skönt att hon slutade med kisserierna när hon blev kastrerad !

Hoppas de är glada över nya tunneln nu då !

2010-06-27 @ 19:37:37
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: DONKEN

aj då.. ja då får du nog köpa en ny. Likadan. :)

Tålde kanske inte solen, den?

2010-06-27 @ 19:54:18
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback