Mår så mycket bättre

Jag har visserligen ont i ryggen, en kass ekonomi och inget jobb i sikte men däremot har jag fina och omtänksamma vänner. Mitt hjärta har stött bort en fd vän men det är därför jag mår så mycket bättre! Nu finns det ingen som suger ur all min energi på ett negativt sätt. När den dagen kom då gränsen var nådd var det en befrielse för mitt välmående. Det var inte människan i sig som sög energi ur mig utan det var jag som inte kunde släppa och jag var förbannad på mig själv varje dag för jag ville inte känna så. Jag ville också kunna avsluta det hela men sen gick det av sig själv och det är jag så förbannat glad över.

Nu är det mitt liv, jag behöver inte ha ont i magen eller må dåligt för att jag själv var så urbota dum att jag lät det ske men nu är det slut med det sen flera månader tillbaka och så ska det förbli. No more säger jag bara.

Mitt hjärta tar numera bara in vänner som förtjänar att vara min vän, minsta lilla örfil verbalt åker ur mitt liv med buller och bång. Allt för att skydda mig själv. I alldeles för många år har jag fått må dåligt för att jag varit för svag. Muren är byggd och det är bara de goda som får tillgång till nycklarna, finns inga bakvägar till mitt hjärta.

 

 


Kommentarer
Postat av: Frogprincess

ja att det ska vara så svårt att släppa taget om vissa saker... men man lär sig den hårda vägen och tillslut så går det.

Ha en bra dag :-)

2010-06-22 @ 11:48:50
URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Postat av: Hillevi

Ja, det är hemskt, men ibland nödvändigt att göra slut med vänner. Men ett enda felplacerat ord låter lite hårt? Alla har vi väl sluntit med tungan någon gång, ett skämt som tagit fel? Men skönt att du är av med energitjuven!

2010-06-22 @ 18:41:39
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback