Mer och mer säker

Som jag skrivit tidigare så fräste Iza mot Nogger så fort vi kom innanför dörren igår och hon har inte slutat än. Min teori är nog att hon tyckte det var jävligt skönt att Nogger försvann igår några timmar och trodde att hon skulle vara borta forever och blev väldigt  besviken över att hon var tillbaka. Varje gång Nogger närmar sig så blir Iza svart i ögonen och fräser skräckinjagande. Nogger springer pipande till mig och vill bara komma i trygghet från besten från helvetet.

Jag pratade med Mia förut och hon föreslog att jag skulle ta Iza med mig i buren och vara borta en stund så får vi se om det blir likadant. Tror nog inte att det hjälper dessvärre. Nogger fräser ju aldrig mot Iza hur mycket än Iza luktar annorlunda.

Jag får hoppas att det blir bättre. Jag ser ju att Nogger saknar sin kompis och att hon inte fattar alls varför Iza beter sig som hon gör. Inatt får hon sova hos mig igen så jag har lite kontroll. Mattes bebis är livrädd för mattes stygga korv. Bad bad BAD korv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback