Nu tar dom in vilka som helst

Idag undrar jag om dom inte tar in vilken personal som helst på sjukhusen. Ja på Vårdcentralen vet jag ju att vem som helst verkar kunna få jobb men nu gäller det hudmottagningen. Den ordinarie sköterskan var inte där utan istället hade dom satt nån ordförande från De förvirrades förening. Nån veligare människa har jag nog inte träffat på inom vården förut.

Hon fick fråga mig hela tiden hur det skulle vara.

Sköterskan: -Ja då ska du bada nu då eller?

Jag: -Eh ja precis med kali i. (Jag har varannan gång kali och varannan olja)

Sköterskan: -Aha, kali kali, kali var det ja.

Människan snurrar runt i rummet och undrar var den flaskan står någonstans. Jag fick visa henne och hon tar fram ett decilitermått.

Jag: -Dom brukar bara hälla i lite utan mått.

Sköterskan: -Aha då gör vi så istället då.

Till slut lade jag mig i badet iallafall och tog upp en tidning som jag säkert redan läst några gånger. Japp ett julnummer.

 

Och inte vilket julnummer som helst utan från 2004, det ni!

 

Kanske lite dags att skaffa nya tidningar nu eller vad tycker ni?

 



Kan ni tänka er att denna rosalila färgen blir brun på kroppen? Så är det iallafall


Efter badet var det dags att sola igen och bara hennes förberedelser tog en kvart. Man måste värma upp rören först och knappa in en jävla massa siffror för joul och skit. Hon förklarade hur hon gjorde och varför.

Jag: -Ja jag vet, detta är 11:e gången jag solar.

Sköterskan: -Ja då kan du det här nu förstår jag. Men nu trycker jag alltså in för dom korta rören först och sen dom längre.

Jag: -Ja precis, det vet jag. Det är ju 11:e gången jag är här.

Sköterskan: -Aha, så då kan du det här nu då.

Hon är inte bara från De förvirrades förening utan även från föreningen med superkort minne alltså.

Jag: -Japp jag kan det här.

Sköterskan: -Så, nu kan du gå in och ställa dig.

Jag ställde mig på pallen och drog ner glasögonen då.

Sköterskan: -Japp nu trycker jag här nu då, är du redo?

Jag: -Har aldrig varit mer redo.

Sköterskan skrattade till lite och tryckte och där brukar dom andra sköterskorna gå ut men hon satt där, efter 5 minuter:

Sköterskan: -Går det bra?

Jag blev förvånad att hon var kvar, det blåser ju en del därinne så jag hörde inte att hon satt där.

Jag: -Jajjemen!

Sköterkan: -Gott!

Efter 10 minuter när det var slut så hade hon gått ut iallafall.

Så här ser man ut direkt efter solningen.

Snygg badrock va?

 

Hoppas innerligt att det bara var denna dag hon var där.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Katja

Man får väl vara glad så länge de inte är otrevliga i alla fall. För de portugisiska sköterskorna var inte att leka med, fy fan vilka bitterf***or. Då är förvirring att föredra.

Jag är ju rätt förvirrad själv så det skulle ju blivit en intressant diskussion kanske =)

2010-06-08 @ 14:43:56
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Karin

Hahaha!!!

Det kunde kanske ha varit mitt andra jag som var där...

Jag kan nämligen surra till det lite ibland jag också, och enligt dottern är jag sjukt överpedagogisk. :D

Tror knappast att jag suttit bredvid och väntat medan du solat i alla fall, men hon kanske behövde en stunds vila för att sortera upp tankarna i sin surriga hjärna.

2010-06-08 @ 17:31:57
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Hillevi

Åhå, julnummret från 2004, det är en klassiker det... Du ser sommarfräsch/brun ut, men det kanske är av den gamla vanliga solen?

Sv. Jaa, men det vet jag ju inte om, vill inte veta om att jag mördar bara...

2010-06-08 @ 17:39:24
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Hillevi

Sv. Karma, Sune. Karma! :-)

2010-06-08 @ 18:02:41
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback