Rent!

Sådär! 4 timmar tog det att städa min dotters lägenhet, jag trodde nog det skulle ta mindre tid och hon överdrev verkligen inte när hon talade om att hon inte hade diskat på 3 veckor och att det låg grejer överallt. My god va grejer det var och hur mycket tallrikar och glas har människan egentligen? Det tog mig 40 minuter att diska och jag trodde min rygg skulle gå av där ett tag efter diverse rörelser. Jag går numera sämre än min 68-åriga pappa.

Jag antog utmaningen då min dotter frågade om jag kunde städa hennes lägenhet medan hon är på Summer cruise till Riga. Hon har ju haft SÅ mycket att göra i skolan och med den och blir nu färdig undersköterska på onsdag så jag sa ja. När jag tänker efter nu så skulle nog svaret blivit nej istället men nu jävlar är det rent och inte har jag blivit en bättre fönsterputsare heller. Jag får inte ränderna att försvinna men det ser nog bättre ut än innan då man varken kunde se ut eller in.

Hon har nog lika mycket kläder i sina garderober, i ikeapåsar som jag haft under hela min livstid eller nåt. Hon skulle behöva bo i en tvåa varav det ena rummet agerar garderob.

Egentligen skulle jag ha fotat före och efterkort på hela lägenheten men det kom jag på lite sent.

Nu ska jag nog ta och gå och dö en smula.


Kommentarer
Postat av: Nike

Alltså.....önskar att jag hade haft en morsa som dig. Du är guld värd. Ba´så du vet.

2010-06-06 @ 16:39:55
URL: http://frkf.se/blog
Postat av: Karin

Gå och dö lite du ! - Det har du gjort dig förtjänt av !

Bara du vaknar upp ur dvalan sen så ! ;)

Jag ska ta och dö en smula tills i morgon bitti jag också, om inte alltför länge tror jag.

Det sliter visst på kärringar att dansa som om de vore 22...

Tror i alla fall din dotter blir överlycklig !

2010-06-06 @ 17:11:45
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Katja

Putsa fönster kan inte jag heller. Har faktiskt aldrig gjort det i hela mitt liv....och snart är det dags så jag bävar redan.

Hela balkongen är dessutom pudrad med ett tjockt lager pollen, vete fasen hur man ska få bort skiten utan en högtryckstvätt.

2010-06-06 @ 18:45:17
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så snällt av dig att hjälpa din dotter med städningen. =)

2010-06-06 @ 19:14:12
Postat av: Hillevi

Så snäll du är! Vilket jobb och vad glad hon kommer att bli! :-D

2010-06-06 @ 19:20:18
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback