Stackars sate

När jag var 11 år fick jag min mens. Det var bara jag och en tjej till i min klass som hade fått den och jag hade det. Det var inge kul när man skulle ha gympa som var mitt roligaste ämne på den tiden (enbart om det var några bollsporter så) och jag smög med att jag hade det länge. Det var heller inte kul att gå på fotbollsträningar med en tjock binda tjock som en tegelsten.

Jag tycker att 11 är tidigt men nu läser jag på Aftonbladet.se att en stackars tös på 4 år som fick det förra året och att det tydligen blir tidigare och tidigare.

Om 20 år föds man väl med det. Stackars sate som behöver tänka på bindor samtidigt som hon måste få med sig hinken och spaden till sandlådan. Vill inte ens tänka tanken på om att hon nu även är mogen att bli mamma liksom. Huva!






Kommentarer
Postat av: Hillevi

Usch stackars lilla unge! Fick ungefär som du och det är alldeles för tidigt!

Sv. Inte fasen rakar jag benen för det, är du tossig kvinna! ;-)

2010-06-30 @ 17:04:34
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Wiilow [ foto känslor tankar]

men oj. vad hemskt jobbigt...4 år baaaaara

2010-07-01 @ 13:42:43
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Magga

Instämmer stackars lilla tjej!

Minns inte när jag fick min, men minns att jag tyckte det var tidigt och då gick jag ändå i mellanstadiet! Hemskt om det verkligen är så att det kryper allt längre ner i åldrarna så att dagens tjejer inte ens hinner vara barn!

2010-07-03 @ 10:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback