Student utan regn

Inatt har det regnat i stort sett hela natten. Det skulle liksom vara så typiskt att det regnar på studenten men faktiskt så höll sig regnet borta när studenterna gick i kortegen.

Jag vet inte hur vanligt det är att studenterna går i en kortege klassvis i en kortege men här har det varit så så länge jag kan minnas. Vi har även något som heter "Utkastare" Det är tvåorna på gymnasiet som åker runt på en cykel som är lövad och ballonger på. Killarna har svarta finbyxor, smoking, vit skjorta och hög hatt blåsandes i visselpipor och dricker nåt som har alkohol i sig.

Tjejerna har nätstrumpor, smokingkavaj, vit skjorta och hög hatt. Deras cyklar ser likadana ut som killarnas och jag har nog aldrig sett någon av dom utan varken visselpipa eller nån flaska med lite alkohol i. Dessa cyklar runt hela dan och när studenterna kl 14 går från vår stora gymnasieskola ner till stan och förenats med sina firare och dom åkt hem cyklar utkastarna även hem till folk. Varför det heter utkastare är för att tvåorna kastar ut treorna/studenterna och själva blir störst till hösten.

Så jag håller tummarna för att regnet håller sig borta även tills alla studenter ligger i sina sängar inatt!

När jag cyklade från sjukhuset idag träffade jag på några utkastare, dom cyklar fort!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback