Vickan ska inte ha några brudtärnor

Finns det något sötare än när ett brudpar har valt att ta med sig små söta brudtärnor. Kanske Maja 4, Sonja 5, Felicia 3 eller Monika 32?

Prinsessan Victoria ska inte ha en enda tärna på sitt bröllop men däremot 10 brudnäbbar. Frågan blir då, varför bara massa karlar? Är dom unga? Gamla? Dagisbarn? Hovarbetarnas egna barn eller barnbarn? För det är väl inte Victorias alla ex? Ska hon göra en Lill-Babs?

Bara för det så ska jag nog titta på teven på lördag, just för att se på alla brudnäbbar vad det är för några.


Uppdatering: Jag har i hela mitt liv trott att brudtärnor är tjejer och brudnäbbar varit killar hur många dom än varit. Ack så fel jag haft i 40 år. Fick en kommentar av Karin att hon varit brudnäbb och vad det var för nåt. Jesus vilken chock jag fick att jag inte fått veta det förrän nu. Jag har gift mig för få gånger alltså. Tack Karin för det!


Uppdatering 2: Listan med Vickans alla gudbarn fanns inte när jag skrev inlägget.










Kommentarer
Postat av: Karin

Nu vet inte jag om det är jag eller du som har ffått saker om bakfoten, eller om vi är konstiga här uppe på landsbygden...?

JAG har nämligen varit brudnäbb.

Jag har alltid varit av kvinnligt kön... ;)



Jag har för mig att det kallas tärnor om det är kvinnor som går i följe, medan det kallas brudnäbb om det är barn, och då kan det vara både flickor och pojkar tror jag.

2010-06-15 @ 21:43:55
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Carro

Brudnäbb är barn, det du tänker som brudnäbbar är nog marskalk...

2010-06-15 @ 21:51:25
Postat av: Sune...the girl

Sv till Carro: Ja jag har förstått det nu s fel av mig.

2010-06-15 @ 22:10:27
URL: http://tillganglig.blogg.se/
Postat av: Doris

Man lär så länge man lever ;o)

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2010-06-15 @ 23:48:56
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: Gealach

Hon sägs ju ha ingått något avtal med bästa kompisarna om att de ska vara tärnor på varandras bröllop, Victoria har ju också varit det på deras. Grejen är att dessa väninnor ju alltså är gifta, och enligt traditionen ska en brudtärna vara ogift (iofs har jag läst om att en gift kvinna kan få vara med under någon annan "titel", men jag vet inte om det gäller i Sverige, det var nog något amerikanskt bröllop jag läste om då)

2010-06-16 @ 08:50:53
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: Karin

Man lär så länge man lever. :)

Ja, man har ju inte gifft sig så där värst många gånger, ( noll ) och ärligt talat har jag inte varit på värst många bröllop heller, men jag var alltså näbb när jag var liten,

Annars hade jag kanske inte haft en aning jag heller. :D

Tack för länken !

Jag behjöver visst massor med länkar ! :)

Nu kommer nog du att ploppa upp i min Knuff-widget sen också, så det lönar sig alltid att länka.- För båda parter. :)

2010-06-16 @ 09:09:53
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Anonym

Tur du redan fått reda på hur landet ligger så jag inte behöver berätta ;)

Puss

2010-06-16 @ 17:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback