Iza goes Dracula

Jag började att damma och jag tyckte att katthåren aldrig tog slut då båda katterna nu byter päls. Jag tog Iza ut på balkongen och kammade henne järnet, det tog aldrig slut så jag tog henne in i badrummet. Ner i badkaret och på med vattnet.

Jag började gnugga henne fram och tillbaka, hon vände sig om mot mig och var så sur att hade hon vart mjölk så hade hon bara varit klumpar nu.

Hon försökte smita och jag drog henne tillbaka och lugnade henne då bröt helvetet lös. Hon spände ögonen i mig, på min arm, på mig igen och högg! Hon släppte inte, jag skrek, viftade hejdlöst på armen och försökte få bort henne men då verkade hon låsa käkarna. Jag öppnade badrumsdörren, blodet forsade, höll på att gå ner i spagat för att det var blött på golvet. Jag drämde Iza i dörrposten i tron om att hon skulle släppa men det gjorde hon inte. Nogger jamade hejdlöst nedanför fötterna på mig. Jag skrek av smärta och råkade sparka till Nogger så hon flög in i golvlampan.

Nu hade Iza dragit sina ben runt armen för att låsa den ytterligare. Jag väste att hon minsann skulle bli mat på kinakrogen om hon inte släppte. Hon tittade på mig och ett tag trodde jag hon skulle släppa men sen smalnade ögonen som att hon hånlog mot mig och greppet hårdnade. Jag tog fram Radar som jag hört är bra mot odjur eller om det var flygfän är inte helt säker. Jag sprutade det på henne. Hon blev galen! Hon tog den där flaskan ifrån mig och gjorde igen. Mina ögon sved, jag skrek, Nogger vrålade, höll för sina ögon med tassarna och flög in under sängen.

Jag drämde Iza och armen i bordskanten så träflisor flög, hon gnydde lite men släppte fan inte. Då ringde det på dörren och jag sprang och öppnade. Därute stod det två äldre herrar med en bur. Iza vrålade till, spärrade upp ögonen och såg ut som E.T , släppte min arm och sprang in i buren. Pekade på mig och väste:" Du är så jävla dum i huvudet, tror du inte att det var detta jag ville? Jag ringde dom här herrarna när du låg och sov förut"

Nogger tittade på mig, på Iza, på herrarna och smög in i buren hon också. Satt bakom Iza och väste med pipig röst: "Så det så!"

Detta var Izas plan när hon nu satt sur som ättika i badkaret men tänkte också på kattgodiset jag brukar slänga till henne då och då och stod ut lite till.



En nybadad Iza

 

 



Kommentarer
Postat av: Hillevi

Nähh, en så´n liten ynklig skrutta. Har tackochlov aldrig behövt bada Harry, men har haft långhårskatt..det var inte kul...

Sv. Johodu, både jag, syrran och mamma smaskade loss och den stora chokladkaninen åkte direkt i syrrans hand..

2010-03-30 @ 17:40:13
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: emmelist

söt iza :D katter brukar ju älska att bada host host



min klänning e köpt på¨carlings. spets i ryggen! skitsnygg :D 349 om ja inte minns fel!

2010-03-30 @ 19:47:26
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

carlings finns ju lite överallt...men tror inte dom har ngn hemsida. ja den inhandlades för 2 månader sedan ungefär. så tvivlar på att den finns kvar :( finns en liknande på hm...dock ingen spets i ryggen på den!

2010-03-30 @ 23:15:34
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Jonna

Oj, låter som en hård dag! DÄRFÖR är jag livrädd för katter. Man vet aldrig vad dom jävlarna vill. Ena stunden kela, andra klösa ögonen ur en. Tur att du klarade dig någorlunda!



Kram

2010-03-30 @ 23:55:14
URL: http://daqueen.webblogg.se/
Postat av: Frogprincess

Har aldrig tänkt tanken att bada Ronja, hon är alldeles för vild för det.

Evert har därmot varit utsatt för lödder ett antal gånger.

2010-03-31 @ 00:25:25
URL: http://frogprincess2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback