Joråsåatteeee

Det ser ut som att jag blir av med lägenheten nu. Min hyresvärd ska bara gå igenom killens ekonomi imorgon innan hon säger ja till honom. Man får inte ha blivit vräkt en enda gång för att få nån lägenhet här, vet inte hur det ser ut i andra städer men här är det stenhårt. Men jag kan nog inte flytta före 1 juni tyvärr så 2 månader får jag betala 400 kr mer i månaden eftersom jag nu går ner till 65 %, det blir knapert som fan men jag är van så jag får väl stå ut. Det är inget spring till treor i den här stan tydligen så det bli svårt att bli av med hans. Hade han bara bott i samma bostadsföretag så hade det gått men nu gör han icke det sörrni.

Han hade sin son och pappa med sig. Sonen frågade sin pappa om dom skulle hämta grejerna med en gång för han ville bo här och blyg var han inte. Han hoppade runt i soffan och letade efter katterna som nästan blev ihjälskrämda av honom. Dom gick omkring 3 gånger och kollade runt så hoppas bara att hans ekonomi ser bra ut så han får flytta in här.

Det ringde en telefonförsäljare förut. Jag brukar ha koll på vad dom har för nummer eftersom man kan söka på numren på nätet men detta kände jag inte igen så jag svarade.

Killen: -Hej, jag ringer från en bokklubb bla bla och bla bla erbjudanden, jättebra, bla bla bla. Har du läst Camilla Läckbergs bok bla bla
Jag: -Näe det har jag inte.
Killen: -Okej men nu kan man få den och en annan bok gratis yada yada. Bla bla. Har du läst bla bla
Jag:- Nej det har jag inte.
Killen: -Okej den är jättebra..böck...
Här orkade jag inte lyssna mer så jag lade på. Ooooj batteriet "dog" visst, what a pity, or noooot!




Kommentarer
Postat av: sara

Jag säger alltid att jag är med i Nix och att de inte har rätt att ringa...då blir de ställda och säger förlåt :)



Så när flyttar du då? Är det en hyresrätt du har nu alltså?

2010-03-04 @ 17:54:30
URL: http://unbelievablegorgeous.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det är inte lätt detta med lägenheter inte.



Usch jag avskyr telefon försäljare. Hoppas allt kommer gå bra med flytt osv. Kram

2010-03-04 @ 20:03:25
URL: http://blogg.mustica.se/
Postat av: Frogprincess

Vi har anslutit oss till NIX så vi får inga sådana samtal...

Håller tummarna att du blir av med lägenheten fort.

2010-03-05 @ 00:31:08
URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Postat av: Utlandsmamman

Det är då man ska avbryta och säga,

"Men gud vad bra att du ringer, för jag har ett skitbra erbjudande till Dig! Just nu kan du som verkar så intresserad av böcker köpa mina gamla till ett supererbjudande på blocket blablabla."



Hahaha, jag har aldrig testat det själv men väntar spänt på att någon telesäljare ska ringa så jag får prova ;-)

2010-03-05 @ 16:58:41
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback