Om solen ändå kunde skina 24 timmar om dygnet i 2 veckor

Inatt vaknade jag av en jävulsk halsbränna. Det var nästan så att jag höll på att kasta upp (finare ord). Jag stapplade upp till köket, fick med mig en Nogger runt benen som trodde att det var morgon och att hon skulle få mat. Nogger är en kompost med ett rör rakt igenom, det tar aldrig stopp i henne vad det verkar. Jag gjorde iordning ett glas samarin, jag skulle ha behövt en hel tillbringare på en gång kändes det som. Gick igenom vad jag hade ätit och konstaterade att en halv tesked sambal i min köttfärssås inte var en hit när man har problem med magen som jag.

Jag gick och la mig igen men hade svårt att somna om, min rygg värkte och jag kände mig som Agda 93 när det tog 30 sekunder att vända sig från ena sidan till den andra. Utanför lämnade jag en förvånad Nogger som fick bli utan mat.

Jag vaknade igen 5.03 att halsbrännan var ett faktum igen men jag orkade inte gå upp igen så jag tvingade mig att somna om.

Klockan 9 vaknade jag och solen sken från klarblå himmel. Tänk om den kunde skina nu varje dag, dygnet runt i 2 veckor så snön försvinner för solen värmer helt klart. När det är sånt här väder med snö och sol kommer jag alltid att tänka på sportloven varje år uppe i Sälen. Vi hyrde alltid stuga nära backen och det slog aldrig fel, det var oftast fint väder. Man blev solbränd när man åkte upp i liften och det var extra snyggt när man hade gigantiska slalomglasögon.

Jag och bror åkte oftast korgliften upp och i Hundfjället så går den liften över en backe med puckelpist. Det var lika kul varje gång när man skrek nåt däruppifrån till nån därnere och idioterna tittade upp. Ni kan ju tänka er själva att dom trillade varje gång, jag och bror låg dubbelvikta i korgen. Elaka som få.

Nu ska jag ta på mig och ta en promenad tror jag bestämt. Insupa värmen och hoppas på att snön snart är borta.


Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Ja vi kan ju hoppas att solen stannar.

Hoppas att halsbrännan går över. Det är inte vidare skönt.

2010-03-03 @ 12:25:31
URL: http://frogprincess2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback