Vuxenpoäng vid 40 års ålder

Igår när jag var på ICA (nej jag bor inte där) så gjorde jag nåt väldigt vuxet i mina ögon. Jag skaffade ett ICAkort! Jag gick till förbutiken för att köpa snus och fick syn på bladet där bredvid och tänkte att ja va fan det är ju gratis så jag fick en penna och gick till spelhålan för att fylla i det. Kände mig lite som Mr Bean faktiskt.

Jag fick ett tillfälligt kort tills mitt riktiga kommer och jag gick in för att handla lite kattmat, jag hade sett nån ny smak därinne som jag tänkte testa köpa till katterna. När jag kom fram till kassan så sa jag stolt att jag precis skaffat ICAkort och kände mig ännu mer som Mr Bean. Jag fick dra det rödvita och blanka kortet och det kändes nästan som att jag hade ett guldkort eller nåt.

Idag var jag återigen på ICA (hm bor jag verkligen inte där?) och i kassan satt hon som fixade kortet åt mig igår och frågade om jag inte skulle dra ICAkortet och log. Jag fort som fan upp med det och dröjde kvar lite extra för att alla skulle få se att jag var vuxen (det var endast en person bakom mig i kön men va fan). Och kassörskan informerade om att handlar jag för 2500kr så får jag hem en check på 25kr. Wow liksom men hey det är vuxenpoäng eller hur? Även om jag är en av dom få vuxna kvar på jorden som fixat ett sånt. Skit i om det kommer dröja ett halvår innan jag har skrapat ihop 2500kr.


Kommentarer
Postat av: Linda

Ha ha helt underbart.

Själv handlar jag så sällan jag bara kan på ICA kostar ju nästan pengar att bara gå på ICA här känner jag.

2010-03-18 @ 08:06:00
URL: http://blogg.mustica.se/
Postat av: Hillevi

Haha, du är för söt!

2010-03-18 @ 09:34:14
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Frogprincess

:-) Japp, det är vuxenpoäng!

Vi sätter alltid in vad vi beräknar handla mat för under en månad på vårt kort. Då är man i och för sig låst till ICA, men vi åker ingen annan stans ändå...

2010-03-18 @ 11:49:41
URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Postat av: Jonna

Jag blev vuxen innan dig då! Jag skaffade ICAkort för typ 1 år sen, och kärringpoäng får jag för att jag fixat ett kort till Carola som är kopplat till samma ICAkonto! Men jag har fortfarande svårt att komma ihåg och DRA kortet i kassan...

Kram :)

2010-03-19 @ 21:15:23
URL: http://daqueen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback