En kul lördag

Idag känns det lite grann att man var ute igår tack vare EN öl. Jag är aldrig bakis annars, kanske för att jag bytte ut snapsarna mot ölen? Sjukt kul var det iallafall. Förfest hos Ewa, fick över grabbarna vid balkongen bredvid, dock inte balkongvägen. Det visade sig att killarna är kompisar med min dotter. Det ska drickas fint förstår ni när dom enbart drack whiskey. Ja iallafall tills Ewa hiva fram en champagneflaska, vad vi firade? Ingen aning med nån skrek Happy new year! Jag hävade att det bara var pingstafton och då firade vi det istället.

Ner på stan och in på krogen där världens bästa Jojje spelade. Han är en sjukt underbar trubadur och entertainer. Jag och Ewa sjöng och Ewa fick en låt tillägnad till sig. Eloise som hon dessutom vrålade med i då hon oftast sjunger den när det är Karaoke.

Jag träffade en kille där som är pappa till en fd kompis till min dotter. Han tyckte jag var lika snygg nu som för 10 år sen. Han var faktiskt intresserad av mig då och har tydligen i alla år trott att det var ömsesidigt, det slutade han att tro igår kan jag säga...för det sa jag till honom. Han undrar om jag är intresserad nu men jag berättade också att jag nu är "åt andra hållet" och ja, det var ju helt okej och han kunde inte fatta att jag ingen flickvän har. Kan ju tillägga att han hade glömt sina glasögon hemma..det är vad jag tror.

Idag blir det final i städning. Jag träffade killen som ska in i min gamla lägenhet på krogen igår och nåde mig om det var minsta ludd bakom badrumsskåpet, som om man monterar ner den då liksom. Besiktning och fönsterputsning imorgon bitti. Sen är jag klar och kan fokusera på min nya lägenhet. Gött!

Söndag och det är mulet här. Hur är vädret hos er?


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Här vräker regnet ner så det dånar. Skönt att du har kommit på plats och trivs! :-)

2010-05-23 @ 14:03:58
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag säger bara : Fy faan för vädret !

2010-05-23 @ 18:49:41
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback