Mia goes tröttmössa

Jag satt och tittade på filmen på 3an förut när Mia ringde mitt i. Eftersom vi ringer gratis till varandra så gör det inget om vi sitter tysta.

Hon började titta på samma film och vi pratade lite emellanåt. Sen satt vi tysta i säkert en kvart då jag frågade:

Jag: -Du, när kommer du till mig nästa gång? Det får ju bli nångång efter jag har flyttat då vet du.

Det kom inget svar och jag igen:

-Mia, hallå? När kan du komma efter att jag har flyttat?

Inget svar den här gången heller men hörde att hon andades i luren så jag visste ju att hon var kvar iallafall.

Jag tog mig till datorn, satte på Spotify och satte på låten Halleluja med Amanda Jensen som hon bara hatar på högsta volym, satte mobilen mot högtalarn.

Mia: -Men va fan håller du på med?! Hostade till och jag hörde att hon surplade som om hon försökte få in dregglet i munnen som flytt.

Jag: -Erkänn Mia, du hade somnat i örat på mig?!

Mia: -Näe för helvete, jag tittade ju på filmen.

Jag: -Jaha men då kan ju du berätta för mig vad som har hänt under den här tiden det varit tyst då.

Mia tänkte lite men visste att jag skulle genomskåda henne:

- Ja okej, du vinner, jag somnade.

Yes yes yes yes! Jag älskar när jag får rätt!

Nu gäller det för mig att aldrig somna henne i örat för då är det kört.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback