Söndag

Solen skiner för fulla muggar och har nog gjort det några timmar för tidigt imorse vaknade jag och fick solhelvetet i fejjan. Jag har ett lakan för fönstret för att det inte finns något persienn och mellan lakanet och gardinen var det en liten sketen glipa där solen alltså tittade in.

Jag har ingen aning om vad klockan var men jag hade iallafall sovit med masken i 4-5 timmar. Det tar sig minsann. Jag tog av mig den då och fortsatte sova. Jag hostade av den torra luften i masken och ögonen tårades.

Idag står det lite packning och tvättning på schemat. runt 17 dagar kvar tills jag flyttar nu. Längtar nåt grönjävligt!

Jag kan ju inte putsa fönster, när jag har gjort det har det nästan sett värre ut än innan och det har hängt över mig hur jag ska fixa det. Mina föräldrar är underbara så dom har nu sagt att dom betalar en fönsterputsare att göra det. Underbart! Tack tack tack liksom. Och jag tror att jag får min pappa till att tapetsera om på några ställen där Nogger fått för sig att det är snyggare utan tapet.

Det kommer nog bli bra till slut. Den dagen jag lämnar över nycklarna till min hyresvärd ska jag fira.

När ni ska flytta, vilket tycker ni är det värsta av allt? Själva flytten? Att packa? Packa upp? Flyttstädet? Fönsterputsningen?

Jag tycker helt klart flyttstädet men jag gör det oftast själv.

Godmorgon på er.


Kommentarer
Postat av: Malin

Är nog inne på din linje om att flyttstädet är värst. Sånt som fönster som du nämnde, samt avlopp och ugn. Fy bubblan.

2010-05-02 @ 10:30:39
URL: http://dahlian.blogg.se/
Postat av: Karin

Skönt att höra att det finns fler än jag som är värdelösa på fönsterputs !

Fattar inte vad man gör för fel, för jag tycker jag har provat en himla massa metoder, och aldrig blir det bra !

Flyttstädning är inte kul !

Bara alla lister som ska dammas och torkas av kan ju göra en knasig !

Att sen packa upp i nya hemmet är ju jättekul !

Det är ju liksom en skapande process. :)

2010-05-02 @ 11:32:27
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Julia ♥

sv: okej, jag ville bara vara säker på att om han var gay eller inte! jag har bara läst om det i aftonbladet och expressen, och allt som står där är inte alltid så sant! Men nu tror jag på det :)



Och nej, jag tycker inte att det är fel att han är gay!

2010-05-02 @ 11:42:06
URL: http://idoljulia.blogg.se/
Postat av: Hillevi

Städningen!! Tvifaan!

2010-05-02 @ 13:50:20
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: pezze

har flyttat ett flera ggr då jag var yngre o kommer nog o flytta ett par ggr till i framtiden..

( man vet ju aldrig) men att flytta alla möbler o kartonger/plastpåsar e iof jävligt jobbigt...

men...

städningen e nog värst!!! hua :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback