Uppe före tuppen

Kl 4 vaknade jag och tog av masken samtidigt hörde jag hur Nogger ylade i vardagsrummet och för att grannen inte skulle ringa på i bara mässingen och skrika att jag skulle få tyst på min kåta katt innan katthelvetet hamnade nedanför som en blöt fläck gick jag upp. Genast var det mat som gällde...trodde Nogger ja. Jag gick på toa och satte mig framför datorn. Nogger letade killar i lägenheten och hade jag nu haft sängstolpar så skulle jag nog tro att Nogger genast skulle sätta sig på en sån.

Jag måste kastrera henne absolut men när ska jag ha råd med det då? Ingen som vet ingen som vet.

Idag flyttar jag ju om ingen har missat det. Jag har fått låna Ewas bil och ska iväg till tippen med skit jag inte vill/kan ha. Ja vet ni vad? Nu slänger jag min korta vita kavaj som jag hade på min student, ja precis jag har haft den i min garderob sen dess, släpat med den på alla ställen jag flyttat till, varför vet jag inte för jag använde den nog bara 1 gång efter studenten. Den är fin, den har guldknappar och kan ni tänka er, jag hade även vita pumps men dock ingen kjol, no no där gick gränsen liksom. Men jag var fin, hade jag bara haft kort (har jag säkert nånstans) så hade jag visat er.

Kl 19 börjar min flytt på allvar, 10 starka armar varav 2 armar är kapabla att flytta men inte hennes rygg, det vill säga..min! Men jag måste säga att jag har ju gjort min del på något sätt, jag har ju sprungit upp och ner för alla trappor ett 20-tal gånger men aldrig tomhänt. Det känns inte lika retligt att be om hjälp med möblerna nu.

Kanske dags att gå och lägga sig och sova i 3 timmar om Nogger och hennes ylande tillåter.


Kommentarer
Postat av: Karin

Åh, är det din tur med ylande katt nu...

Du har inte funderat på att sätta katten i en lägenhet och dig själv i den andra ? - Du har ju två nu menar jag... :D

Nej, jag skojar såklart !!!

Men det är ju nästan så man har lust när de skriker som värst !

Jag hade ju tur med Daphne, att hon ylade så pass sällan, så man hann sova mellan vrålen, men jag har ju haft fler katter...

Fasen vad knäpp man kan bli !

Hoppas allt rullar på fint med flytten !

2010-05-21 @ 21:49:55
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback