Uppe i ottan




Ser ni klockan till höger? Precis, det är inte normalt någonstans men jag kunde inte sova längre.

"Du kommer att kissa oftare nu så att du vet det eftersom vätskan trycks uppåt". Så sa sköterskan till mig när hon lindade mina ben. Jag är beredd att hålla med om att hon hade förbannat rätt, vid den här tiden var det länge sen jag var tvungen att gå upp och släppa "vattenfallet".

Sen hade jag samtidigt halsbrännan från helvetet och kan inte bestämma mig riktigt från vad jag fick det från gårdagen. Köttfärssåsen med yttepyttelite Sambal, äppeljuicen med tranbär i som jag drack runt 22 eller från smörgåstårtsbiten hemma hos Ewa på eftermiddagen.

Jag tittade mig också i spegeln nyss och vet inte riktigt om jag har blivit lite brun i ansiktet eller om jag blivit bränd efter gårdagens solning på Ewas balkong eller om det är en kombination från gårdagen + 1.5 minuts ljusbehandling.
Idag blir det ingen solning iallafall för att vara på den säkra sidan. Min hy är lite känslig för solens strålar om jag inte smörjt in mig så jag tror jag låter bli. Så får det bli. Annars har jag inget planerat mer än att ta ugnen en gång till.

Vad ska ni göra denna underbart soliga torsdag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback