Det är fan så man baxnar!

Har just sett "Ung och bortskämd" på SVTplay eftersom jag missade det tidigare ikväll. Jag satt mest som en fågelholk tror jag, den ena snorungen efter den andra som inte lyfte ett finger för att hjälpa till hemma. Visst min dotter gjorde inte mycket hemma men hon lagade i alla fall sin egen mat när hon var hungrig och tvätta även sin egen tvätt om det behövdes, mitt kontokort fick hon aldrig för där var det sällan pengar som räckte till några utsvävningar.

När man ser och hör föräldrarnas ursäkter för sina barn är det så man baxnar. Hur fan ska dom någonsin lära sig hur det är att ta hand om ett hushåll och hur man tjänar egna pengar om föräldrarna är så mjäkiga? Detta är till stor del föräldrarnas fel såklart att ungdomarna har blivit som dom blivit. Ja jag har städat min dotters lägenhet 2 gånger på 2 år men jag får också pengar för det liksom, jag skulle inte göra det annars. Har dom flyttat hemifrån så får dom också städa och tvätta själva anser jag. Detta är inte att hjälpa utan snarare stjälpa. Hoppas innerligt att det blir folk av dom här ungdomarna som nu serien "Ung och bortskämd" handlar om annars kommer det gå utför totalt.

Får se om jag kommer att följa det för det kröp fan i kroppen när man såg det.






Kommentarer
Postat av: Jenny

Min morsa kan komma o hjälpa mig ibland, blir inte ofta eftersom jag bor 25 mil bort o morsan inte längre pallar köra bil så långt, men det är ändå mest när det ska till storstädning och hon putsar då fönster eftersom jag är så jävla höjdrädd att jag inte kan stå på en pall vid ett öppet fönster..



Men sen ger jag min mor pengar varje månad (hon gav alltid mig pengar förr när det var dåliga tider för mig) eftersom pensionen hon får inte är så saftig direkt.. =)

2010-11-09 @ 08:13:01
URL: http://nyttlivpaaland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback