Det suger getballe ska jag säga!

Jag frågade Ewa på MSN om hon ville hänga med till ICA, en kvart senare skulle vi träffas. Jag har ca 100 meter till henne, jag hoppade på cykeln och då ser jag hur det blixtrar till på andra sidan, såg en man från lokalblaskan ta kort på två poliser, får syn på mig och verkligen stannar upp med vad dom håller på med och den ena polisen ropar på mig, jag hoppade av cykeln och sa att jag skulle in i en port strax intill där jag stannade, han vinkade dit mig ändå och jag gick över. Då frågade han om jag hade lyse på cykeln vilket jag svarade ja på. Men sätt på det då, vi gick ut i lokalblaskan (det riktiga namnet reds anmärkning) i förra veckan och berättade att vi denna vecka skulle stå lite varstans i stan för att kolla runt om folk använder lysen på sina cyklar.

Vi gick över gatan till min cykel men oj då, jag hade visst inget lyse alls och fick sen se att det hade jag inte i bak heller, jag svängde ihop nåt om att jag köpte den igår och såg inte att det inte var lyse, den meningen var ju helt onödig egentligen men iallafall. Han skrev ut böter till mig eller egentligen två, ett för inget lyse i fram och två för att det fattades därbak också! 500kr styck kostar det men eftersom det var två böter i samma så var det rabatt (mitt uttryck inte hans) och därför går det ner till 750kr för så bra är det svenska rättssystemet (DÄR kom hans uttryck) och jag kontra med att det var ju bra att det var nåt som var bra med det svenska rättssystemet iallafall!

Vi stod och dividera fram och tillbaka och längre bort stod Ewa och väntade och såg alltihop. En liten bit bort från mig och snuten hade en journalist ställt sig, han kom nu fram och sa direkt att det blir ingen bild och inget namn (fan här kunde jag verkligen bli kändis i stan tänkte jag) utan han frågade bara: "Hur känns det här nu då?" Och jag svarade naturligtvis som det känns "Det suger fan getballe det här, skriv det!" Får väl se vad som står i tidningen imorgon.

Jag cyklade 100 meter, fattar ni, 100 meter och snutfan tar mig, dom stod där i säkert bara en kvart och under den kvarten så kom naturligtvis jag. En mopedist utan lyse tog dom också kan jag nämna men han fick nog ingen böter alls. Lyse ska inhandlas var så säkra.




Kommentarer
Postat av: Saija

Men vad faaan!

Suger lika mkt som Simons pissböter då!



Visst är det viktigt med lyse men de kan väl göra nån jäkla reklamgrej istället och UPPLYSA folk. Jag slår vad om att de använder pengarna till fikakassan!!



Förstår att du är bitter!!

Stor kram!

2010-11-03 @ 20:18:12
URL: http://saija.se
Postat av: Linda

Ja där ser man varför det ser ut som det gör i samhället. Att jaga folk utan lyse på cykeln går bra men göra nåt åt det allvarliga i samhället finns det inte resurser till.



Ja du jag håller med dig det suger getballe. 100 meter så råkar du ut för detta. Usch säger jag bara!

2010-11-03 @ 22:02:26
URL: http://www.linda.mustica.se/
Postat av: Anonym

Min son ,åtta blev akut kissnödigt häromdagen.

Och eftersom han vet att man inte får kissa ute vill han ju inte men, men är man åtta kan man inte hålla sig..



Så han ställer sig mot buskarna , kissar , o då kommer polisen ..

Första polisbil jag sett där någonsin sen jag flyttade hit för 6 år sen



Men dom körde bara förbi



Undra hur dyrt skulle varit med tanke på vilka extremt fångit dyra böter du åkte på för en struntsak

2010-11-04 @ 16:05:03
Postat av: Sune...the girl

Sv till anonym: Men man får väl kissa i naturen va? Dvs buske men inte öppet så? Kan inte riktigt det där. Ja du, våra poliser syns inte heller så ofta här men där jag var, där var dom så typiskt sen vet inte jag om det blev så just för att lokalblaskan stod där och dom pratade just om sånt här. Kul att en ny kommenterar :)

2010-11-04 @ 16:43:39
Postat av: Doris

Stackare !!

2010-11-05 @ 00:12:52
URL: http://farmordoris.wordpress.com
Postat av: Rörmokarinnan

Irriterande! Men det blir inte alltid billigare att cykla med lyse har jag märkt. Jag cyklade hem från krogen här om året, jättenöjd med mig själv för att jag hade lyse och allt. Dessutom skulle jag vara hänsynsfull och cyklade inte på trottoaren utan på gatan. Plötsligt kom det konstiga ljud från en bil som förföljde mig. Det visade sig vara en polisbil. Det visade sig att jag hade zickzackat gatan fram i bilfilen. Jag fick blåsa och blev alltså fast för fyllecykling. Visste inte ens att det fanns. Ett antal dagsböter blev det.

2010-11-08 @ 21:11:11
URL: http://mokarinna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback