En del ska inte ha körkort när dom blir gamla

Det är skrämmande hur många gamla det är som kör trots att dom är rent livsfarliga.

I våras gick jag förbi ett konditori här i stan, det finns en parkering utanför på gatan, där stod det en gammal Saab med en gammal man bredvid, han ropade lite svagt på mig, jag gick dit och han frågade om jag ville hjälpa honom att öppna bakluckan, det gjorde jag och däri låg en rollator som han ville jag skulle ta ur, själv kunde han knappt stå på benen och höll sig i bilen hela tiden tills jag ställde rollatorn i händerna på honom och sen rullade han sakta och försiktigt iväg.

Jag tänkte ju direkt på hur gubben körde bil då. Inte en chans att han skulle ha snabb reaktion om han var tvungen att agera snabbt. Visst det är säkert jättehemskt den dagen man inte får köra bil mer i sitt liv men man får ju tänka lite i alla fall, inte bara på sig själv utan också sina medtrafikanter.

Såg ett klipp där en gammal dam i USA körde i fel färdriktning på en väg som tydligen är otroligt trafikerad. Hon orsakar kaos där flera bilar kraschade mot betongklumpar när dom var tvungna att väga för hennes framfart som också var i 80 km/h. Det borde fan vara lag på att man genomgår nån slags kontroll varje halvår för folk över 70 för att se om dom är kördugliga eller inte.



Kommentarer
Postat av: absolutjohan

Jag som trodde att det där klippet var på dig Sune ;)

2010-11-06 @ 16:54:47
URL: http://absolutjohan.se
Postat av: Plutten

Samma här hörrö! Har också fått lov o hjälpa en gammal man med sin rullator ur bilen....rent sinnessjukt! Dom borde inte få köra bil mer, det är farligt! Man jagar ungdomar natterna lång, men man glömmer dom minst lika farliga gamlingarna som kör om dagarna:S

2010-11-06 @ 19:24:16
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: wiilow

Hello=)



Om jag varit ute på din blogg sedan 22 ...hihi, nepp.

Men fasiken vad kul ni verkade ha det igår. Jag tänkte gå dit och hoppas på att jag skulle få komma in trots 28 + =) men jag var seg så det blev hemmamys istället.

Kul att det var många folk du inte sett¨på år och dar, sånt e ju kul=)



Kram

2010-11-06 @ 23:36:23
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Linda 2

Det är kolsvart ute och det verkar som om

det bara är jag och min ischias som är vakna.

Helt rätt detta om äldre och körkort. Gissa

om jag blev paff en gång när jag mötte en

sådan här "yngling" som körde åt fel håll i

en rondell. Dår skulle du ha varit framme med

kameran och tagit kort på både mitt hår och

min uppsyn. Nu har visst bett dig ta kort på

mig både i rondeller och i Paris....

Hoppas det är o.k. om jag är här även om jag

inte har en blogg. Kram på dig !

2010-11-11 @ 07:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback