Fått mat hos dottern

När jag precis skulle iväg till SIUS imorse ringde dottern. Hon undrar om jag ville hjälpa henne och städa och diska, hon skulle bjuda på mat för besväret och det ställde jag upp på.

På SIUS och hos snyggBirgitta har jag gjort mitt nu tror jag. Det var sista gången som jag var där tills jag får en praktik som kan bli i början av nästa år. Jag blev så ledsen när hon sa hej då att gick fram och hånglade upp henne mot väggen, hon tryckte på en knapp och två sekunder senare kommer det två biffkillar och slet mig ifrån henne. Näe okej så var det ju inte men det kunde ha varit så.

Jag cyklade till dottern och hon var inte hemma men var på väg hem med bussen. Jag ställde mig och diskade, det var inte stökigt och inte mycket disk och jag slapp städa, jag lagade maten.

-Mamma, du är så jävla grym på att laga mat! Du har fan gjort världens godaste korv stroganoff! Näe okej så sa hon inte, men jag tänkte. Men god var den och det höll hon med om, hon har mat till imorgon också och denna gången var det inte jag som hällde i riset som annars kunde vara till ett helt kompani. Jag fick hennes gamla knivar, mina jag har är från tidigt 1700-tal eller nåt, näe då bara i mitten av 80-talet och aldrig blivit slipade men min dotter köpte dom jag fick för 2 år sen och nu har hon köpt nya på Ullared, Fiskars om det nu säger er nåt. Skitbra var dom iallafall. Hon hade tvättstugan samtidigt men eftersom jag helst ville cykla hem innan mörkret la sig och ni vet säkert varför, japp vill inte ha mer böter så fick hon diska efter maten.

"Men mamma ta inte nu! Jag har ingen bh på mig ju". Inga problem att ta upp diskborsten i samma veva så ser ingen. Bra knep. Kom ihåg vart ni läste det först.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback