Mysigt inne, blä ute

Medan snön vräker ner och har gjort det sen tidigt imorse sitter jag inne och inte tänker ett skit på vad jag egentligen borde köpa hem. Snuset är snart slut, skitsamma, jag kommer ha samma påse inne nu till jag ska sova eller nåt. För ut i det här vädret går jag inte!

Det snöar massor men det syns inte


Istället har jag och Iza legat i sängen och tittat på massa program på play på datorn. Nogger låg i vardagrummet och luftade muttan i soffan.


Iza njöt som bare den att ha matte för sig själv

 

 


Kommentarer
Postat av: Jessi Fox

Ja hade en pojkvän en gång i tiden som snusade.. Han fick aldrig sova hemma hos mig för han dregglade ut äckelsnus över alla kuddar. Blir de så för dig med??

2010-11-09 @ 16:57:52
URL: http://jessiljunkvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snön vräker ner??? men ursäkta mig, det är ju knappt vitt på marken!

Välkommen till norrland och snön :)

2010-11-09 @ 18:20:23
Postat av: Plutten

Aaaaw! Vilka sötisar ni är:) Goseligosgos!



Jag tycker faktiskt att det är riktigt mysigt nu när snön kommer:D riiiktigt mysigt är det!

2010-11-09 @ 19:26:05
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: BajsMalins Oseriösa

Ahw vad myys :D Jag gillar detta! Och Wille är helt tokig :D

2010-11-09 @ 19:36:45
URL: http://bajsmalins.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh, vad mysigt att mysa med missen. :)

Det är verkligen kura-inne-väder idag... :/

2010-11-09 @ 20:42:52
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Linda2

Panik ! Tar hand om syrrans lägenhet under deras semesterresa, och deras 2 underbara katter. Men problemet är att killen på däckmojjen låg i influensa och sade att det där fixar vi när ni

kommer tillbaka. Men vad fasen, nu sitter vi här

4 mil från vinterdäcken och jag vägrar köra.

Kör jag i diket får jag skylla mig själv men

skadar jag någon annan p g a sommardäck, ja då

dör jag under resten av livet. Jag håller för

öronen, nu skriker väl alla på mig. Men om

inte däckmojjen hade fått sin j* influensa så

hade ju däcken varit på. Så här sitter jag som

en idiot med näsan upptryckt mot rutan och

försöker att paralysera snön att försvinna. Jag

måste hem till mina katter. O.k. de fick halva

köksbordet fullt med mat och 3 liter vatten och

de dansar väl på bordet och har rivit upp hela

sängen för att ligga u n d e r lakanet men i

alla fall. De döööör väl utan mina pussar.

Så snälla Sune, se till att det blir sommar-

värme mellan Linköping och Skänninge. Och detta

för katternas skull. Snäääälla ! Tack och puss,

Du vill väl ingen ha eftersom du inte vet om

jag är en sådan där som inte borstat tänderna

på 4 år men om vi kör med sådana där franska

fiiiiiina pussar går det kanske bra. Och

katterna kanske svälter ihjäl. Eller törstar

ihjäl. Eller ramlar ned från bordet. Och tänk

om jag glömde stänga fönstret. Eller om de

har lekt så de har åkt genom rutan och sitter

ute på trappan och huttrar. Suuuune, be till

vädrets makter. Puss, som du inte vill ha, igen.

Bockar och bugar. Nej, inte bugar, är så livrädd

för att få ryggskott igen med min dåliga rygg så

jag, gamla kärring niger väl. Jisses, vilken syn.

2010-11-10 @ 09:36:57
Postat av: Sune...the girl

Sv till Linda: Men vilket dilemma! Har du ingen du kan ringa som kan titta till dina katter då? Kanske ta nån buss hem istället? Franska pussar? Är inte det tungan långt ner i halsen det eller? Haha.Nu känner inte jag dig men jag anar lite humor i den här kommentaren, hoppas jag har rätt för du har rätt, man vill ju inte pussa nån som inte borstat tänderna på 4 år s

2010-11-10 @ 10:12:47
Postat av: Linda2

Oj, så långt det blev..franska pussar, nja, hi hi,

jag menar inte riktigt sådana där med tungan nere i

halsen utan falska luftpussar på varje kind.

Om jag åker till Paris och har anammat din syn på

det hela och ger dom din version av franska pussar

kan inte du följa med och fotografera det hela och även när de har torkat bort mitt dreggel och kommit till sans igen. Nu är det jag som tackar och niger

f i n t med kronisk ischias.

2010-11-10 @ 23:38:18
Postat av: Sune...the girl

Sv till Linda2: Hahaha du har ju massa humor, me like! Nu har jag inte svarat dig på alla kommentarer för då skulle du inte få göra annat än att leta kommentarer i inlägg, visst du har ju att göra då men ändå s. Okej jag hänger med till Paris och stoppar dig i tid om du försöker trycka ner tungan i en stackars parisare haha. Klart du får vara här trots att du inte har nån blogg. Det finns besökare som har varit här sen start som inte kommenterat ett skit MED blogg så klart du får vara här! Kram!

2010-11-11 @ 08:01:58
Postat av: Linda2

Fin bild på lilla Iza när hon ligger och

myser och slipper vara ute. Eftersom jag

har lika kallt inne som ute så kan jag inte

annat än att tillbringa tiden,men oksyldigt,

under täcket och läsa allt, allt, allt som

du har skrivit.Så nu är det klart. Ten points !

Har även snott,lånat,(jag har redan lärt mig)

en del uttryck som jag skrivit ner i min

lilla blåa bok där jag skriver allt jag inte

får glömma bort. Så ännu ett tack för att du

sprider så mycket glädje omkring dig (det lät

väl fint !). Bra med blogovin!

2010-11-12 @ 12:24:20
Postat av: Sune...the girl

Sv till Linda2: Oj vad är det för uttryck du nu har tyckt var så använbart? Haha.. En eloge till dig som verkligen plöjt igenom hela min blogg! Va det du som läste min blogg från 21.49-23.51 i lördags också tro? s.

2010-11-12 @ 12:27:07
Postat av: Linda2

Ps: Om tiden under täcket är "oksyldigt" så

kan man ju fråga sig vad jag då håller på med...



2010-11-12 @ 12:27:12
Postat av: Linda2

De där siffrorna är nog mer än vad jag mitt

päronhuvud begriper men jag har läst allt från

februari 2009. Finns det kanske meeeera ?????

Hyperventilerar av förväntan,,,

2010-11-12 @ 12:34:17
Postat av: Sune...the girl

Sv till Linda2: Haha näe det finns inte längre tillbaka. Jag började då men jag råkade radera två inlägg där i början, det var innan jag riktigt fattade hur det funkade med bloggen. Det var nån som sträckläste i lördags i 2 timmar på kvällen men du besöker sällan min blogg på kvällar och så sent så jag var osäker.

2010-11-12 @ 12:39:46
Postat av: Maja

Usch för kylan där ute..

2010-11-12 @ 13:50:40
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback