Recept på mat och dryck?

När min dotter bodde hemma så tyckte hon att jag hade väldigt dålig fantasi när det gällde mat. Det var spagetti med köttfärssås, korv stroganoff med ris, kött och potatis och sen började det om typ. Samma dag jag fick lön eller till helgen kunde det bli nåt festligare som Chipslåda tex. Det har flera av er redan tagit receptet av men här kommer det igen. Sen vill jag gärna ha recept av er eller också mailar ni dessa till en mat och drycksajt på nätet. En bra sida som ger dig både recept på mat och recept på drinkar. Så recept på drinkar vill jag också ha för jag dricker väldigt sällan drinkar, det kan kanske gå 3 år mellan varje drink.

Här kommer i alla fall receptet på chipslådan:

För 2 pers:

Potatischips, 2 burkar tonfisk (i vatten), 5 dl creme fraiche, 1 burk majs, 1/2 lök, gratängost, ketchup, salt.

Smörj en eldfast form, häll lite majs i botten, ta en näve chips, knyt näven så hårt att chipsen går sönder som fan och lägg det över majsen

Rör ihop tonfisken, creme fraiche, ketshup och salt i en bunke. Varva sen med gojan från bunken, majs,chipset.
Sist ska gojan vara och sist gratängost över hela.

In i ugnen i 150 grader och ska vara inne tills du känner att chipsen inte ger så mycket motstånd längre.
Kanongott!

Hade jag nu haft bilder på just den här rätten så hade jag satt in det men tyvärr alltså. Glöm för allt i världen inte att besöka sajten där mat och dryck finns att läsa om. Kanske får du något tips till helgen? En god drink efter det, ja du får se helt enkelt!




Kommentarer
Postat av: Gealach

Här har jag samlat mina favoriter: http://gealach.wordpress.com/recept/

2010-11-25 @ 17:51:39
URL: http://gealach.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback