R.I.P min blomma




 

Den här blomman såg så här ut för två dagar sen, jag vattnade den och såg idag att den nog farit upp till blomhimlen bland mina andra döda blommor och dom ba:

 

-Hey, du kommer händelsevis inte från Sune eller? Hur länge fick du vara där?

Blomman: - Tja får se hm, ett halvår tror jag.

Dom andra blir chockade och talar då om att dom bara fått vara kvar i nån månad innan dom dog av uttorkning.

Det finns ingen ursäkt för det här jag vet, jag drar ner persiennerna varje kväll i vardagsrummet så jag ser ju blommorna varje dag men har liksom inte orkat vattna, systern/brorsan till denna piggnade till för den ser ut som vanligt efter några dl vatten. Så denna var nog sjuk, inte immun för fem öre liksom. Jaja får la köpa mig en annan blomma snart eller nåt. Julstjärnor kan jag tyvärr inte ha då jag har  två katter och jag har hört att just julstjärnor är giftiga. Kanske jag bara ska ha kaktusar?

R.I.P blomjävel.


Kommentarer
Postat av: Karin

Nu funkar det ju igen. :)

Tror faktiskt du törs dig på julstjärnor trots katterna.

Mina katter har då tuggat på det mesta, men dem låter de bli.

De känner nog att de inte är bra för dem.

Testa med en orkidé annars.

Jag brukar också lyckas ungefär lika bra som du med mina blommor, men de lever faktiskt. :D

En blommar faktiskt om nu, fast jag trodde jag kanske tagit livet av den för ett år sedan.

2010-11-22 @ 05:52:15
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Mohammed

Haha, jag har förmodligen ett träd i Lund som jag har lite skuldkänslor över. Åkte ju därifrån i tron om att jag skulle vara borta i tre dagar. Tre dar blev en månad... Mitt olivträd är med all säkerhet dött.

2010-11-22 @ 07:15:51
URL: http://cherinomohammed.blogg.se/
Postat av: Linda2

Men det finns ju några mojänger som man stoppar

ner i blomkrukan och så ser de till att blomman

får vatten. Det är bara det att jag glömmer att

fylla på dom också. Och så är dom ganska så dyra

tror jag. Så dom är inget att ha. Det var ett

mycket bra råd och det bjuder jag på.

2010-11-22 @ 13:59:50
Postat av: Linda

Haha, så skön blogg du har!

2010-11-22 @ 21:27:28
URL: http://diosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback