Sälenväder ute

Det är strålande sol ute, halt men rätt mycket snö. Jag kallar det här för Sälenväder eftersom vi varje sportlov när jag var liten åkte upp till Sälen där vi hade stuga. Då var det oftast sånt här väder och man blev solbränd när man stod i liften upp som var 2 km lång. Det såg rätt roligt ut när man kom hem och skulle ha gympa i skolan då bara fejset var brunt och resten vitt. Och på den tiden var slalomglasögonen stora som dasslock så det såg ut som om vi hade haft på oss det runt ögonen.

Idag har jag åter varit på Öronmottagningen, nu fick hon bort allt skräp och all vätska bakom trumhinnan dock konstaterade hon att det fortfarande var lite inflammation därinne och en tät hörapparat i vänster öra är inte att rekommendera då det lätt blir fuktigt därinne och då kan det bli benröta så det får bara bli apparatur i höger som jag haft nu i många år, det går bra det också. Jag ska få en ny, en som knappt syns och det kan ju vara rätt skönt även om jag aldrig tänker på att jag har en sån.

Jag var också hos dottern en kortis, hon skulle åka med samma buss som mig ner till stan så jag fick mina efterlängtade disktrasor och fick även med mig lite grejer som hon ville ha sålt på Tradera. Helt nya saker som antingen var för stort, för litet eller bara inte ville ha.

Det är skottat på torget, tack för det!

 

Såna här brunnar tycker jag ska finnas överallt så det slipper bli så halt

 

Ett kort inne i stadsparken på väg hem

 

 


Kommentarer
Postat av: Jessi Fox

Vafan Sune, va glad för att ni har snö... Här har vi HAÖÖKBANA. ÄNNU VÄRRE!

2010-11-11 @ 18:02:16
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Halkbana*

2010-11-11 @ 18:02:41
Postat av: Emmelist

skönt att rensa öronen så du hör nalta igen! :)



fan ni har ju rätt mkt snö ändå!

2010-11-11 @ 21:13:45
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Linda2

Vaknade i morse av att det är, rent ut sagt,

snorkallt i rummmet (bor på landet). Gick upp

och hämtade morgonrock och fläkten och kröp

ner igen (inte med med fläkten,,,) Så nu har

den stått här och bullrat på så mysigt. Men

jag tog FIM fel fläkt !! Jag tog den med kall-

luft! Så nu är det b a r a 13 grader här inne.

Jag har 2 hundar och 3 katter i sängen som

vägrar att flytta på sig,så här får jag väl

ligga tills jag ruttnar bort. Fast jag har ju

den här bloggen förstås. Men med en hastighet

på 0.25 här ute på landet så får man vänta

j.......länge. Men den som väntar på något gott,.

2010-11-12 @ 08:02:34
Postat av: Sune...the girl

Sv till Linda2: Men fy fan va trist att du tog fel fläkt. Det är en sån sak jag skulle kunna göra haha. Herregud hur stor säng har du eller hur små djur har du? Hoppas ni inte låg packade som sillar, inte bra för ishiasen det. Det jag gjorde när jag hade ishias var att tvinga mig att gå mycket, det gör ont men nödvändigt för att ishiasen ska ge med sig. Så det är bara att röra sig så mycket som möjligt för att få bort det helt enkelt :) Trevlig fredag på dig!

2010-11-12 @ 10:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback