Satan i gatan!

Jag har ju hyllat alla mina handläggare både på soc och på Af. Det vill jag gärna göra fortsättningsvis men idag fick jag veta att min handläggare på soc slutar 1 januari. Hur många handläggare ska man få på ett år egentligen? Hon har jobbat där ett halvår bara och nu måste hon gå och alla hennes 40 klienter ska då delas ut på resterande personal, det kommer bli tuffare att komma in och det kommer även bli längre väntetid tills man får komma dit och även att få pengarna. Varför ska bara mina handläggare sluta för? Nej jag har inte gjort dom ett skit, jag är nog en av dom som är harmlös när det gäller klienter. Hon är väldigt trevlig och idag satt vi och pratade om ditten och datten i 45 minuter. Vi hann till och med se en enorm mås falla ner från taket och den touchade fönsterrutan så vi båda hoppade högt. Hon är inte en av dessa socionomer som tillhör inventarierna som fått inrutat ett sorts system hur man ska vara som snorkig handläggare. Tack och lov. Jag kommer dock sakna henne när hon slutar.

När jag gick hem gick jag vägen förbi tvättstugan för att sätta upp en ny tid. Där träffade jag en av granntanterna, hon fick lov att vara högtfärdig och väldigt stolt hävdade hon själv och jag höll med. Hon har inte tvättat själv på ett år. Tanten är väl långt över  80 och bröt lårbenet för ett år sen och visade att halva benet var av plast och andra halva var väl hennes egen eller nåt. Hon var då stolt över att hon idag själv gick ner till tvättstugan. Det är först en jättelång trappa ner från hennes våning och sen ner en trappa till källaren. Jag erbjöd mig att bära tvätten som hon hade i en "Dramaten" men nehe det fick jag inte: "Jag måste ju vänja mig förstår du, jag vill fixa det här själv!" Självklart fick hon det då. Jag gick bakom henne i gången därnere, det gick sakta men som jag sa till henne, jag är arbetslös och jag har absolut inte bråttom. Jag saknar "mina" tanter i trappuppgången bredvid för det var där jag bodde för ett halvår sen.


Kommentarer
Postat av: Jess

Stackars lilltant, trist med alla som slutar :( mer nedskärningar

2010-11-30 @ 16:16:57
URL: http://finest.se/Jess666
Postat av: Hillevi

Åh, blir alltid lite kär i sådana där härliga kruttanter! :-)

2010-11-30 @ 19:41:44
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: BajsMalins Oseriösa

Hoppas att du får en annan bra handläggare, Sune! Dog måsen?

2010-12-01 @ 13:20:59
URL: http://bajsmalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback