Tänt hoppas jag inte att det är

När min dotter gick i lågstadiet så kom hon varje jul hem med en skylt hon gjort i skolan, på den stod det: "SLÄCK LJUSEN!" Det var även ritat ett ljus och en låga. Den skulle man sätta på insidan av dörren. Ett bra knep för att man ska komma ihåg att man har ljus tända om man går hemifrån. Det är ju extra många ljus tända runt jul även om många har det året om, ja inte tända men att dom kanske tänder mycket ljus, särskilt på vinterhalvåret då det är lite kyligare och blir mörkare tidigare.

Idag är det 1a advent som innebär att många ljus brinner runt om i Sverige, åtminstone ett i varje hushåll. Aftonbladet.se har en del bra tips på vad du kan göra för att förebygga innan faran är framme. Har ni ingen brandvarnare så ut och skaffa det fort som attan.

Jag har ju två katter så jag kommer aldrig att ens gå utanför det rummet som ljuset/ljusen står i, då har jag väl två brända katter plus resten av möblemanget på några sekunder tippar jag på. Men gå in på Aftonbladet.se för att se tipsen och ta till dig dom.



Kommentarer
Postat av: Plutten

Vi har en brandvarnare och TRE brandsläckare hemma...hahahaha! lite överdrivet, jag vet. Men man kan inte vara nog försiktig;)



Jo jo jo jo! Klart man får säga God Jul nu. Det är ju första advent!:D

2010-11-28 @ 18:29:57
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback