Kantarellmacka

Igår ringde min pappa och sa att han skulle komma idag och hämta sin termos dom ska ha med till Rhodos. Imorse ringde pappas fru och sa att min pappa skulle hämta termosen när han varit ute vid sommarstugan. Klockan gick och 18.30 ringer jag pappa:

Jag: -Hej grattis på födelsedagen!

Pappa: -Nämen tackar!

Jag: -Var är du?

Pappa: -Jag är i garaget, jag kom hem från stugan nu.

Jag: -Men du skulle ju hämta termosen efter du hade varit där eller?

Pappa: -Just det, det hade jag glömt men jag kommer nu då.


Ja gubbar över 65 behöver lite push i minnet ibland.

När han kom hade han kantareller med sig, jag fick en liten påse och när jag förvällde dessa blev det ännu mindre men till 3 mackor blev det iallafall.

Jag fixade i ordning det och när jag ville ha lite mer ljus tog jag helt sonika och flyttade på gallret lite åt höger, smart tänkt Sune! Man flyttar fan inte på ett galler som precis varit inne i ugnen med 200 grader! 3 fingrar är brännskadade men samtidigt tog jag ett kort, blev lite smartare igen.



Kommentarer
Postat av: Tess

Åh, ser mumsigt ut!

Jag fick en låda svamp från Valdemarsvik...

Har förvällt kantarellerna och torkat de svarta trumpetsvamparna :)

2010-10-01 @ 23:26:31
Postat av: BajsMalins Oseriösa

ÅÅÅÅH! Kantarellstuvning! Jag och Tobbe ska plocka svamp någon dag! Då jävlar! Då kan jag fresta dig tillbaka!

2010-10-01 @ 23:28:52
URL: http://bajsmalins.blogg.se/
Postat av: BajsMalins Oseriösa

Vita prickar? Men.. Är det inte de som är godast? Flugorna runt den ger ju mycket protein men streptokockerna är det väl bara att avlägsna? Eller?

2010-10-01 @ 23:38:27
URL: http://bajsmalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback