Läckage på Facebook

I början tyckte jag det var dyngkul att spela alla spel som fanns typ på Facebook, sen blev det trist med än det ena och än det andra så jag slutade. Nu spelar jag inga spel alls där mer än ett enda och det behöver man inga applikationer för att spela. Jag har också satt in ID så ingen annan kan gå in från någon annan dator än min egen.

Flera populära Facebook-applikationer skickar i hemlighet användardata till reklamföretag. De i sin tur vill ha informationen för att kunna sprida riktad reklam och göra större vinster på internet.

Varför ska man lägga allt privat i händerna på folk som inte ska ha det? Gör nåt åt det, skit i att ta ner några applikationer helt enkelt! Och byt mailadress ganska ofta.






Kommentarer
Postat av: Jessi Fox

Att bero på facebook... VART HAR DU TAGIT VÄGEN!? Har du tagit bort dig??? Eller är de bara min facebook som är totalt jävla efterblivet???

2010-10-19 @ 01:09:05
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback