Vilken natt!

Godiset tog ju slut igår så när jag skulle sova blev jag lite barnslig. Jag tryckte ihop den lite, blåste luft i och small den sen. Jävlar vilken smäll för att citera DynamitHarry. Jag tog av mig allt utan Morgantrosorna och en t-shirt, la mig i sängen och läste lite, kanske en halvtimma efter bultar det på dörren. Jag hann att tänka att det säkert var någon utav grannarna som behövde hjälp, jag klev upp och öppnade. Kisade lite mot ljuset i trappuppgången, nu gick det fort. En polis puttade omkull mig, satte sig lite på mig och tog bak mina händer.

Jag skrek och frågade vad fan det var frågan om, försökte sparka mig loss men han var starkare. In kom det en till polis, han hade ett vapen i högsta hugg och letade i varenda rum efter vad visste jag inte då.

Jag: -Letar ni efter nån brottsling eller? Nej jag tar inte hem tjejer som är kriminella så ni kan leta efter nån annan att antasta. Vill ni ha kaffe så kan jag bjuda på det men ni behöver fan inte vara så brutala.

Polisen som satt på mig: -Jävligt fina trosor du har på dig, Ullared va?

Jag: -Ja inte fan säljer dom UllaredsMorgantrosor på Ica direkt.

Polisen: -Jag och frugan var där igår, hon köpte sig ett par, fattar du hur jävla sne jag blev eller? Dom får hon fan inte ha om vi ska ha sex det är en sak som är säker.

Jag tittade på den andra polisen som knappt kunde hålla sig för skratt men fick ur sig:

-Men du Linus, du tänder på Kjell va? Med tanke på att du köpte dig fem flaskor av Kjells tändväska.
Nu bröt han ut i ett enormt hästgarv, hade jag inte haft handklovar på mig så hade jag stängt av hörapparaten men tyvärr är jag rädd att jag nu får garvet som tinnitus.

Den där Linus i uniform tog upp mig, tittade på mig och nästan spottade fram:

-Jaha vart har du gömt vapnet då? Du lär ju inte ha det på dig iallafall så länge du inte stoppat upp det.

Jag tittade på honom och försökte skämta och sa lite försiktigt:

-Flapp flapp, fattar du?

Han tittar på mig, på den andra polisen och såg verkligen ut som ett frågetecken.

Den andra polisen började återigen garva och hade fattat galoppen direkt.

Linus sa till den andra polisen som visst hette Mattias att han skulle leta överallt i sovrummet.

Jag frågade vad fan det var frågan om och då sa Linus att grannarna hade hört pistolskott från min lägenhet.

Jag: -Pistol? Jag? Senast jag höll i ett vapen var jag 13 år och höll på att skjuta sönder en ruta som egentligen skulle skjuta omkull en burk! Jag small en påse! Kolla påsen får ni se, den är trasig!

Mattias hittade påsen, tittade i den och utbrast:

-Jaha inget jävla godis fick man heller, så är det varenda jävla Halloween!

Linus tittade på mig nu med en mildare blick, låste upp handklovarna och bad om ursäkt.

Jag sa till honom att det var ingen fara, jag har alltid velat ha handklovar på mig.

Båda poliserna satte sig ner i köket och fick kaffe. Min mobil ringde och jag undrade vem sjutton det var som ringde mitt i natten.

Precis då vaknade jag. Vilken jävla dröm!






Kommentarer
Postat av: Jess

Hahah vilken dröm :)



ha en toppendag

2010-10-31 @ 10:49:45
URL: http://finest.se/Jess666
Postat av: Linda

Hej igen ! Jag skrev tidigare ett inlägg om att jag verkligen uppskattade berättelserna om katterna.

Och det blev ännu bättre när allt blev samlat.

jag skriver förstås på fel ställe - och fel skrev

jag förra gången också - men jag hittar nu inget

annat ställe.

Jag har ju kronisk värk och ligger här som en

dönicke fast jag vet att jag måste röra på mig.

I förra veckan blev det ryggskott och ischias

på en gång. Det här blev då som en sjukjournal.

Men du är min räddning och jag vill än en gång

skriva och tala om hur glad jag är att jag har

hittat hit. Du är helt otrolig i din humor.

Men det är en sak jag inte förstår - varför

står det Sune om du är en tjej ?

Och en till fråga, detta med bröllopsbilderna,

varför ser det ut som en brud och en brudgum

om det är 2 tjejer ? Måtte jag inte bli utsparkad.

jag menar bara inget illa, men bara så att jag

hänger med lite bättre.

Läste också om att du med har besvär med ryggen,

är det så fortfarande ?

Ännu ett tack, du är en supertjej !

2010-10-31 @ 10:58:43
Postat av: Sune...the girl

Hej igen Linda, du får skriva var du vill kära du. Jag kallas för Sune irl också, har blivit kallad det sen i mellanstadiet så det är för att det är mitt smeknamn och för att folk ska veta att jag är tjej. Sussi som är brudgummen är väldigt grabbig och har aldrig feminina kläder och det är tvärtom med Marie därför blev det naturligt. Det skulle sett väldigt kul ut om Sussi helt plötsligt haft kvinnliga kläder på sig.



Ja jag har i över 2 år haft dålig rygg och det försvinner tyvärr inte för det är förslitningar i hela ryggen och jag har haft ishias och diskbråck men det har blivit bättre. Jag hoppas att du snart mår bättre och kan ta dig själv och tack för att jag får vara den som får dig på lite bättre humör i allt elände för dig. Klart du inte blir utslängd, varför skulle jag slänga ut en läsare som bara har gott att säga om min blogg? Vill du skriva av dig så gör det. Jag finns här! Kram på dig.

2010-10-31 @ 11:04:18
Postat av: absolutjohan

Jag säger ju att du är gravt skev Sune...hahah

2010-10-31 @ 11:25:05
URL: http://absolutjohan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback