Familjebråk som heter duger

Tänkte på det dilemmat som kunde ha blivit och kanske fortfarande är i en del hem. Idag är det tre program som skulle kunna fått 80-talets familjer att bråka som aldrig förr. Förr hade man oftast en enda teve. Det hade min familj tex. Visserligen så var barnen ute mycket mer då än nu eller också skulle man gå och lägga sig direkt efter barnprogrammen som då var runt 18 har jag för mig. Jag kan inte riktigt minnas att det blev bråk om teven. Tänk om det hade varit 80-talet idag med flera olika kanaler och en enda teve. Jösses vilket bråk det skulle bli. Och eftersom fjärrkontrollen inte var uppfunnen så skulle hela familjen springa i skytteltrafik för att slå av och på olika kanaler på teven. Och tänk om då BRIS hade funnits, jävlar anåda vad samtal dom skulle få från barn som tycker att föräldrarna är taskiga.

Idag är det Maud Olofsson, fotboll med Zlatan i spetsen och Idol. Detta på 80-talet skulle ha fått familjer att kasta ut finaste porslinet i trädgården, puttekulor från barnen rätt i rutorna och pappan i familjen hade tagit handsågen och sågat itu det handgjorda pingisbordet nere i källaren. Tänk vad många skilsmässor det skulle blivit.

Himla tur att dom flesta familjer idag har flera teveapparater i hemmet då och sitter och smsar till varandra istället för att umgås på ett enda ställe men hey, familjen är hel!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ännu mer tur för mig som skiter i TV helt och hållet och om jag nu måste titta kollar jag inte på Zlatan i alla fall :)

2010-09-07 @ 19:37:09
URL: http://www.blogg.mustica.se
Postat av: JESSI FOX

are you kidding me? hur kan ni itne ha fish n chips på sibylla!?

2010-09-08 @ 08:28:20
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback