Giraff, en Skype på hjul

När jag jobbade inom hemvården för ett antal år sen hade vi några vårdtagare som inte hade några anhöriga, eller barn som helt enkelt sket fullständigt i sin mamma/pappa. Dom äldres höjdpunkt på veckan var när hemtjänsten kom några timmar. Tragiskt men sant. Hoppas innerligt att min dotter och mina förhoppningsvis kommande barnbarn kommer och hälsar på mig relativt ofta, om dom nu blir kvar i samma stad som mig vill säga. Men om inte så skulle jag mer än gärna skaffat mig en "Giraff" så jag inte kommer känna mig så ensam.

En "Giraff" är en skype på hjul. En skärm på en lång hals som man kan ringa till om man vill ha kontakt med den äldre och upp kommer det en bild på den ringande. Jag kan göra samma sak om jag vill ha kontakt med tex hemtjänsten, anhöriga och andra. Eftersom den går på hjul kan man ha den som sällskap även när du rör dig i lägenheten. Tycker detta verkar vara en underbar uppfinning. Den tillverkas i Västerås och kommer om 2 veckor kunna användas inom äldrevården.

Lånat från samma sida som artikeln




Kommentarer
Postat av: Doris

Undras vad en sådan där kan kosta ? !

2010-09-12 @ 05:54:54
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback