Got ya!

Eftersom jag nu varit uppe hela natten och brukar vanligtvis somna runt 2-3 så vet jag också vad mina katter brukar ha för sig då jag är i drömmarnas land och hörapparaten är avstängd.

Jag satt vid datorn, hörde massa ljud från köket, smög mig upp till dörren, öppnade försiktigt, gick sakta ut till köket och tände lampan i taket.

Nogger vände sig hastigt om mot mig medan Iza kisade med ögonen för att försöka få grepp på vad som hände.

Nogger släpper påsen med makaroner, börjar tugga sakta precis som att jag inte skulle höra hur det krasade i käften på henne.

Jag: -Och vad fan håller ni två på med då? Jag tittar på Iza som fortfarande kisar och har ena tassen över ögonen för att se ordentligt. Nogger stannar upp med tuggandet, spottar sakta ut dom halvtuggade makaroner på golvet och svarar:

-Och vad fan gör du uppe då?! Vi skulle ju överraska dig på din födelsedag, makaroner och bacon på sängen!
Hon tittar på Iza som nickar instämmande och trodde dom hade kommit på den bästa idén på länge.

Jag: -För det första är klockan alldeles för lite, för det andra fyller jag inte år förrän om några veckor och för det tredje så tror jag inte ett skit på er.

Nogger tittar på mig med spelad förvåning:
-Men va? Fyller du inte år idag? Nähä..

Iza börjar nynna på "Ja må hon leva" men kom bara till första meningen innan både jag och Nogger skrek: "Men ge dig kattarsle!"

Vi gjorde high five för att vi sa det samtidigt, städade upp makaronerna på golvet och sen gick dom in och lade sig i vardagsrummet.

Om detta beteende är vanligt på nätterna så förklarar det en hel del med öppna skåp på morgonen och den minskande mängden i makaronpåsen.





Kommentarer
Postat av: Linda

Aha inte bara vi med småbarn som behöver låsa våra skåp inte :)

2010-09-06 @ 11:49:19
URL: http://www.blogg.mustica.se
Postat av: Ami

Snubblade in här utan att riktigt fatta hur det blev så.. Men oj vad jag skrattade år detta inlägget! Riktigt kul skrivet! Ska ta mig tid nu i veckan och läsa allt det andra du skrivit! //Ami

2010-09-06 @ 23:56:36
Postat av: Sune...the girl

Sv till Ami: Tack så mycket. Det finns fler samtal med mina katter :) Det är bara att leta hehe. Välkommen hit och välkommen åter.

2010-09-07 @ 00:00:55
Postat av: Jenny

haha så det är inte bara mina katter som gör så..

Fast när jag kom på mina var det Fräs som stod I skafferiet där han haft sönder rispåsen och så skyfflade han ned riset från hyllan till golvet.

Nere på golvet stod Keso och dansade runt bland risgrynen för glatta livet..



Matte var inte lika road..

2010-09-09 @ 08:20:31
Postat av: Sune...the girl

Sv till Jenny: Haha näe jag tror att det är party varje natt i varje hem där det finns katter faktiskt.

2010-09-09 @ 10:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback