Laddad mobil och bjuden på kaffe

Efter att ha sovit 5 timmar klev jag upp för att duscha. Operation jaga laddare alternativt begagnat inte urladdat batteri stod på schemat. Jag kom till ICA där jag träffade Josefine och hennes pappa Magnus. Jag berättade om min jakt efter laddare och se på fan, han hade en sån hemma till sin egen mobil, jag skulle bara in på en data och allt-i-allo-affär för att kolla om dom hade begagnade batterier sen skulle vi ses på torget och jag skulle följa med dom hem.

Jag satte lyckligt i laddaren och sen ville Josefine titta på fiskarna, jag såg ut som ett frågetecken men enligt Magnus är det "Hitta Nemo", jag har aldrig sett denna tecknade film då jag inte är så mycket för tecknade filmer. Jag fick tag på dagens tidning och bläddrade lite förstrött i den. Hitta Nemo tog slut och sen ville Josefine att vi skulle dricka kaffe. Jag kunde inte med att säga att jag inte dricker kaffe men så kan man ju inte säga till en 2-åring eller hur? Precis så vi gick till hennes rum och drack och oj vad vi drack.

-Vill Sune ha lite socker osså? Frågade Josefine och lät hur lillgammal som helst.
-Ja tack sa jag som om det vore det självklaraste i världen.
-Vill du ha mölk osså? (Felstavat med flit)
-Ja tack det vore gott, sa jag och lät mig serveras.

Där satt vi i godan ro och hade det mysigt. Ja tills hon fick för sig att tomten också skulle ha kaffe. Tomten är en ljusstake som hon gott och väl skulle kunna sova med om nätterna, dock lite hård att krama. Men okej tomten fick vara med.

Mobilen var nästan färdigladdad, jag hade ont i magen av allt kaffe så jag sa hej då, tackade för kaffet och åkte hem.

En trevlig början på en måndag förmiddag eller hur?


Josefine och pappa Magnus som är helt inne i det lokala ishockeylagets hemsida



Josefine och tomten vid kaffebordet, tomten verkar vara lite skakig tycker jag



Så här ska ett äkta kaffebord se ut minsann med plats för 5 droppar kaffe i kopparna


Kommentarer
Postat av: emmelist

josefine är ju stora tjejen nu!

2010-09-20 @ 14:30:57
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: JESSI FOX

haha har du varit på teparty sune?!

2010-09-20 @ 15:40:38
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Frogprincess

Låter som en bra början :-)

Men du, ge Nemo en chans! han är jättekul!!!

2010-09-20 @ 15:56:57
URL: http://frogprincess2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback