Nogger vaktar

Förra veckan köpte jag en strumpa som luktar mynta och en liten plinga på. Iza älskar myntagodis och blev helt tokig till en början i denna strumpa. Försökte att slita upp den för att komma åt myntan. Nogger som kan vara lite taskig lägger nu oftast beslag på den bara för att retas.


Jag sa till henne att hon kan väl vara lite snäll och ge Iza strumpan för att leka med.

-Och det tror du? Det här är skitkul!

Jag: -Men du leker ju inte med den, du ligger ju bara där med tassen på den.

Nogger: -Eh ja och? Min tass vill väl också vila skönt eller? Dessutom ser jag bara till att den är hel.

Jag: -Du menar att du aldrig sliter sönder saker och ting? Hur är det med tapeterna i alla rum?

Nogger tittar på mig, flinar och pekar mot badrumsdörren där Iza sitter i lådan och trycker.

Jag ler och lägger armarna i kors och fortsätter:

-Jag har tagit kort på dig i smyg på nätterna och har dig på bild när du gör det så du är avslöjad.

Nogger stirrar häpet på mig och fortsätter:

-Okej okej okej det var jag men herregud så fula tapeterna är!

Iza som fortfarande sitter och trycker i lådan asgarvar:

-Nogger, fan vad du är störd! Tänk för fan, tänk! Mattes kamera kan inte ta kort i mörker!

Nogger slår sig för pannan, slänger sig handlöst på golvet och dunkar båda tassarna på det.

Jag: - Got ya!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback