Onsdag

Ja så har vi hamnat där igen, mitt i veckan. Veckorna går fort som sjutton nu och snart är det fredag igen.

Inatt har jag visserligen sovit men har vaknat flera gånger av att jag hostat, torrhosta, rethosta. Ingen antydan till att det finns nåt i halsen utan bara ren och skär irritation. Annars är förkylningen på sluttampen. Ingen snorig näsa, ingen feber, ingen matthet i kroppen, bara att det hörs att jag är förkyld liksom.

Idag fyller pappas fru år, hurra hurra hurra hurra! Kalas på söndag ute i sommarstugan blir det. Säkert nån mat med kantareller i då dom har varit ute i skogen och plockat säckvis med dessa gula underbaringar, hoppas också såklart på att få en påse med mig hem. Den vuxna varianten av godispåse från ett barnkalas eller nåt.

Min dröm inatt mina vänner, det skrämde slag på mig ska ni veta. Den värsta mardrömmen på mycket länge, vad det var? Vet inte om jag borde berätta den ärligt talat men jag är inte ensam om detta så mycket kan jag säga. Näe jag håller nog på det för mig själv. Japp så får det bli.

Solen skiner ute och idag är det tvättdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback