Säger bara skit skit skit

Det har vart val, valet är över, folket har sagt sitt och mesta delen har jag tillbringat kvällen på toa. Jag vet inte om det började när jag såg att SD hade kommit in i riksdagen eller om det var när jag hade slutat att äta kyckling med currysås. Det har gjort så ont i magen att jag bara velat skrika rakt ut. Jag läste Icas egen tidning "Buffé" säkert 3 gånger men är jag satt där så var jag inte direkt sugen på nya maträtter.

Ja då har det blå blocket vunnit igen då. Dom rika tar återigen från dom fattiga för det är så det är. Mycket vill ha mer. Det är som att jag skulle vinna en massa miljoner och inte dela med mig av en endaste krona! Så vinner jag nångång så ska inte en enda moderat få ett korvöre. Alla dessa människor som har skrivit om sina så kallade snyfthistorier är inte bara påhitt. Det finns faktiskt folk som inte kan jobba, som faktiskt har arbetshinder precis som jag. Ska vi då bli sparkade på och bli kallade lata? Visst det finns folk som hellre går hemma och lever på bidrag men vi andra då? Jag hatar att vara så här fattig som jag är och jag försöker faktiskt och jag är ju naturligtvis inte ensam om det. Dra inte alla över samma kant för sjutton. Det är inte ett bidragssamhälle vi vill ha utan en chans att få hjälp tills vi klarar oss själva och inte helt stå på bar backe. Men även om jag får ett fast jobb i framtiden så tänker jag då rakt aldrig rösta blått. Jag är inte en sån egoist att jag bara tänker på mig själv och att jag ska få mer pengar. Jag har varit i samma sits som dom som kommer efter mig så självklart kommer jag fortsätta att rösta rött!

Godnatt!





Kommentarer
Postat av: pezze

sant .. så sant...

e själv rädd för hur det kommer o bli under de 4 årerna!!! :S

2010-09-20 @ 00:09:42
Postat av: Hillevi

Idag är en tung dag. :-(

2010-09-20 @ 08:08:41
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Frogprincess

Jag fattar inte riktigt.

i ärlighetens namn så har jag det bra. Jag är frisk och har ett jobb, men vem vet hur ser det ut om ett år? (För tillfället är det väl ingenting som säger att det ser annorlunda ut, men saker kan ändras - fort!)

Nä, det var inte kul att vakna up i morse och såg siffrorna på text-tv...

Försök att ha en bra kväll...

2010-09-20 @ 15:54:59
URL: http://frogprincess2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback