Spikmattan har fått revansch

Jag har en spikmatta. När jag köpte den var det precis i början då den kom ut. Jag hade då både sömnsvårigheter och väldigt ont i ryggen.

Första gången jag låg på den höll jag på att dö, gud i london vad ont det gjorde. Jag hade läst i ett forum jag huserar på att man kan somna på den. Yeah right tänkte jag. Tredje gången jag låg på den somnade jag efter bara några minuter. Underbart! Ryggen gjorde inte lika ont heller efter att ha legat på den i en halvtimme.

Nu har spikmattan fått revansch då många tyckt att spikmattan bara var båg.

"Nu har den första vetenskapliga forkningsstudien presenterats. Anette Kjellgren, docent i psykologi vid Karlstads universitet, har lett studien där 35 smärtpatienter fått använda mattan dagligen i tre veckor.

Behandlingen med vila på spikmatta gav ingen mätbar effekt på vare sig sömn, stress, ångest eller långvarig, kronisk smärta. Däremot kunde man tydligt se att mattan gav lindring vid kraftiga smärtpåslag."

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jill

Jag älskar min spikmatta. Somnar direkt.

2010-09-06 @ 19:05:28
Postat av: Frogprincess

Den hjälper på mig. Det behöver jag inga större studier för.

2010-09-06 @ 19:53:22
URL: http://frogprincess2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback