Från ena dagen till den andra

När jag vaknade imorse och öppnade dörren ut till hallen så låg Iza på mattan och bredvid henne stod Nogger med solglasögon i tassen och bikinin på sig. Jag tittade ut och såg inte en tillstymmelse till sol ute. Jag gick tillbaka till sovrummet och öppnade balkongdörren. Nogger sprang glad i hågen ut och skrek rakt ut. Tassarna studsade mot balkongdgolvet likt nån som går på glödande kol. Hon tog ena tassen på muttan och sprang in igen.

-Vad i helvete! Det är ju svinkallt ute! Varför sa du inget?!

Jag tittade på henne och fattade inget.

-Ja se inte så jävla oskyldig ut, du VISSTE att det var kallt och lät mig springa ut i tron om att det var skitvarmt ute!

Jag: -Men snälla du, ni brukar väl springa ut varje morgon oavsett hur många grader det är ute?

Nogger spände ögonen i mig: -Du vill se mig frysa ihjäl va? Jag kunde både förfrysa muttan OCH tassar, här hade jag tänkt att ligga och sola hela dan och nu har du förstört det, du är en pina i arslet!

Hon slet av sig bikinin, kastade solglasögonen och la sig i soffan med en kudde över sig.

Ja, idag är det kallare än igår, vårjacka på alltså.

Snart är det dags att gå till det nyöppnade Second hand, det är samma som hade det förut men ny lokal, dom bjuder på tårta idag. Varför tror ni annars jag går dit?! Precis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback