Tvillingars hemliga språk

I flera dagar har jag sett vänner lägga ut ett klipp på Facebook där två tvillingkillar (länk till klippet) står och argumenterar med varandra med gester och joller. Dessa killar är enbart 18 månader gamla och vad dom säger kan man bara spekulera om. Det vi tycker är gulligt med detta klipp är bara ett bevis för forskare att tvillingar, trillingar och andra -llingar faktiskt har ett eget språk där ingen annan förstår. I klippet får vi se andra -llingar som tänker på samma sak och kommunicerar med varandra.


Detta är enbart en skärmdump, inte ett klipp!


Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Vilka sötisar =)



Annars, allt oki med dig Sune?



Kram

2011-04-03 @ 21:10:23
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Martina

De pratar såklart om att den ena har två strumpor och den andra har bara en.

-Ge mig din strumpa

-Haha det kan du fetglömma.

Typ :-)

2011-04-03 @ 23:49:21
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: inny

naturligtvis härmar dom sina föräldrar.

2011-04-04 @ 06:43:39
Postat av: marilyn

Jag har oxå sett klippet och vill gärna tala om att jag har tvillingflickor som idag är 22 år gamla.



När de var små kommunicerade de med varandra på ett eget språk som bara dom förstod.

Det var med "riktiga" egna påhittade ord, och där man faktiskt kunde se och höra hur dom verkligen förstod varandra eftersom dom kort efter en "konversation" hade ett gemensamt mål att utföra antingen det var att gå till en bestämd plats eller göra något som dom bestämt.



Denna konversationen mellan de två småpojkarna känns bara som om att de står o härmar varandra tycker jag.



Ha en fortsatt bra dag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback