Dag 1 på utbildningen

Glad i hågen åkte jag med bussen till jobbet, där väntade resten av folket som skulle åka med till grannstaden för utbildning.

Jag har ingen bil men körkort, jag åker inte så ofta bil och när jag väl åker så är det rätt torrt ute, nu kom ju snöhelvetet i förrgår som ni vet och det var inte så ljust ut i morse så en annan job:are körde istället.

Det blev ljusare ju mer tiden gick såklart men här tog jag kort på vägen dit.

 

Vi kom dit (med hjälp av minne och GPS som knappt hade nåt batteri, den stängde av sig några gånger).

Vi var 9 stycken varav det var 5 från mitt jobb då. Det var kul och trevligt dom första timmarna då vi fick dela upp oss i grupper.

 

 

Detta var förövrigt vårt schema. Men i alla fall, vi delade upp oss i tre grupper för att prata om vad vi trodde var bra med det ena och det andra, sen fick vi redovisa det för "läraren". Tiden gick fort, sen blev det lunch, vi åkte in till ett ställe, ett poppis ställe måste jag säga, väldigt bra mat.

 

 

Nu förstår ni nog varför det är så poppis va? Precis, det är MYCKET mat för 80 kr. Jag som verkar bara ha en magsäck i min mage blev mätt men det var supergott verkligen. Vi ska dit imorgon också, det är mycket NOMNOMNOM på det ni!

 

När vi kom tillbaka så blev det inga fler grupparbeten, nej då vi fick sitta och lyssna i... 2 timmar! Ni vet ju hur det är efter maten va? Man blir trött, man blir slö och det är nästan så man känner hur ögonlocken kittlar knäskålarna faktiskt men nej då, då skulle vi lyssna, vi fick också veta vad olika saker heter, vad man använder det till och varför.

 

Kan säga så här, nu önskar jag faktiskt att man kan hoppa över torsdagen den 8/12, bara detta år, please! Får hoppas att man får göra mer praktiska saker imorgon och inte bara sitta på röven och se intresserad ut fast man egentligen sitter och funderar på vad man ska ha på sig på julafton alternativt vilken färg man ska ha i badrummet.

Jag är väldigt glad över att vara hemma nu faktiskt. SÅ kan vi säga!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback