Folk flyr

Idag när jag kom till jobbet efter att ha varit hemma i 1.5 dag så konstaterade "Utropstecknet" att alla som brukar städa var sjuka eller föredrog att vara någon annanstans. Jag kände mig lite som att jag hade fått nåt smittsamt, typ rabies, kattpest, kånkelbär eller mässlingen. Alla hade flytt men men, jag tog tag i städningen på kontoret, det gamla vanliga, tvättstugan, gick omkring med en mopp och gjorde det renare...som hölls till nästa gång gubbarna kom in och stökade ner vill säga.

Jag öppnade torkskåpet och fann detta.

Vad är nu detta tänker ni, vem har Sune stoppat in i torskåpet som nu fått en frisyr likt...någons tupé?! Det var ungefär vad jag själv tänke i nån sekund innan jag såg vad det var.

 

 

Men både ni och jag kan pusta ut. Det var ett sadelskydd, människan måste vara väldigt varm om ändalykten med den här minsann! Dock hade nog människan glömt att ta av den innan regnet kom för den var blöt.

 

Vad har jag mer gjort? Att städa efter fikandes gubbar hela dagarna tar sin tid så jag har inte suttit mycket kan jag säga! Jag fick dock gå hem lite tidigare och det var skönt både för mig och min onda rygg.

 

Det är fredag, det är fanimig helg och det blir en HELVIT helg, vem har råd att gå ut när det snart är jul?! Inte jag!

 

Vad händer för er i helgen då?

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback