Julafton 2011

God fortsättning alla goa!

Jag var så mätt, trött, nöjd och allt annat man kan vara när man vaknar tidigt, håller igång hela dagen och luften går ur en när man kommer hem.

Jag tog med mig min andra mobil med bättre kamera och blixt igår och jag tog kort. Min julafton i bilder.

Ja, vi tillbringade julafton på en ö mitt i Vänern, i en rödvit stuga och denna fina tomte välkomnade oss utanför.

 

 

Jag tog ju ett kort på mig i skjorta julafton 2007, precis här, eller någonstans i närheten, jag var bara tvungen att ta igen. Dock frös jag lite mer detta år.

 

 

Kl 13 åt vi gröt och gott bröd, efter det tog några av oss en promenad. Min pappas fru till vänster på kortet och min syster till höger.

 

 

Dessa två ville också vara med, pappa till vänster på kortet och min systers sambo till höger.

 

 

Den milda vintern har gjort att det fortfarande växer kantareller minsann!

 

Värdparet ihop med välkomstomten såklart! My parents!

 

Är det på landet så är det också utedass som gäller, charmen är total.

 

För att man inte ska snubbla och hamna med trynet rätt ner i dasshålet så måste man ha ljus även på dasset

 

Jag ville inte vara sämre, ville ju bli fotad med tomten jag också!

 

Mina söta syskonbarn, Marcus och Angelica, Marcus hade dagen till ära en spelade och blinkande slips som han i tid och otid satte på medan han skämtade och skojade till fullo.

 

 

När mörkret föll var pappa och syrrans sambo ute och tände alla 16 lyktor

 

Såhär kunde det också se ut

 

Kl 17 kom min dotter som hade jobbat från kl 8 i grannstaden

 

..då kan man vara så trött att man kan dumma sig rejält, that´s my girl!

 

Och vi andra jublade för att det betydde att vi äntligen kunde få julmat!

 

Och Marcus som hade gått som en äggsjuk höna i köket och frågat när vi skulle äta mer än en gång var tvungen att visa hur lugn han var, eller nåt...

 

Jag satt mest och väntade spänt på att få öppna julklappar. Jag fick pengar och påslakan av min älskade dotter. Precis som jag ville ha.

 

 

Lite dåligt ljus eller bara av ren skämtsamhet satte Marcus på sig pannlampan och började dela ut julklappar. Dålig bild tyvärr.

 

 

Sen vankades det gotter och dricka. Alla var sjukt mätta men det där trycktes väl ner någonstans.

 

Runt 23 var vi hemma har jag för mig, dottern var SJUKT nöjd med alla sina julklappar, det värmer i ett mammahjärta det. Klart man inte köper nåt som inte står på önskelistan!

 

Jag är fortfarande mätt och tvivlar på att jag kommer äta nåt på hela dagen. Imorgon blir det en färd till bror några mil bort och träffar honom med sambo och deras tre små kottar. KUL!

 

Hade ni en fin jul? Nöjda med julklappar?

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback