Sista arbetsdagen

Idag tog jag återigen ett helt hus själv. Inga kondomer bakom några element dock men damm, oj vad det samlas där.

Nånting stack upp ur en entrématta, ni vet såna där svarta gummimattor som skiten kommer under som är så tunga att man nästan behöver en lift för att lyfta upp för att kunna borsta av skiten som är under? Ni är med mig va? Precis, metallen  som är längst fram och längst bak ni vet, ja i alla fall, någon/något hade gjort att det stod upp.

Med hela min tyngd (ganska mycket tyngd) försökte jag trampa ner det men nej det gick ju inte. Jag ringde "Utropstecknet" och ville att någon skulle komma med en hammare för att få ner det. Dom kom TRE stycken, en som hamrade och två som tittade på. Det är teamwork inom Samhall det! Det blev i alla fall bra så ingen snubblar över det där på nyår, slår i hela fejset i entréfönsterrutan, krossar den, får massa söta skärsår i fejset och måste betala ambulans, det kan bli dyrt..i alla fall för Samhall för det hade varit vårt fel om jag inte hade ringt.

Min rygg var helt slut efter det där huset och 4 timmar senare var jag i alla fall klar, svep skulle borstas, in i maskiner, ut med dom, i lådor och sen var jag ännu mer slut.

Det var meningen att jag skulle jobba på det där fina stället med alla slattarna ni vet, nu behöver jag inte det för dom är så många däruppe imorrn ändå så gott folk, imorgon får Sune sova sketlänge! Jag kan titta på klockan och jag kan somna om om jag vill..men i vanlig ordning vaknar jag la runt 7, det är kolsvart i rummet och min blåsa vägrar att ta semester men då kan jag i alla fall gå upp och rasta Doris och sen gå och sova igen..det har ju inte hänt dom närmsta 3 åren men vi får hoppas i alla fall!

Frysen på jobbet ska frostas ur och ingen ville ha panpizzorna som var där så vem fick med sig dom hem tror ni? Precis, BERTIL! Eller näe okej, jag fick dom, det är väl en si sådär 10-12 stycken, det blir massa nomnomnom det!

Nu ska jag fira att jag är ledig tills på måndag med två ostbågar och vatten.



Kommentarer
Postat av: Martina

Vilka förmåner du har på ditt jobb!

Pizzor, snacks och dricka på det ;-)

2011-12-29 @ 20:03:56
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback