Scandic Kungens Kurva

Jag är med i en tävling för bloggar där man ska skriva om sitt favorithotell i Stockholm.

För 1.5 år sen åkte jag upp till Stockholm för att gå på bröllop. En del hade åkt upp redan dagen före och tagit in på lite olika hotell. Ett var då hotell Scandic Kungens Kurva och de sa att det var så fint och att det verkligen var för alla åldrar.



Blir det någongång att jag ska ligga på hotell i Stockholm så är det här jag vill tillbringa min natt/helg. Inte bara för att det ligger på promenadavstånd till IKEA och det stora köpcentrumet Heron City utan också för att det ser så mysigt ut.
De har 260 gratisparkeringar, bara det är ju ett stort plus så man slipper att punga ut med massa pengar bara för att man ville ta bilen.

Det bästa är ju ändå att av hotellets 257 rum är 240 av dessa rökfria.

Hotellet har både inomhusbad och bastu. Vill du träna så finns det även ett gym.

Hotellfrukostar brukar ju vara en ren fröjd och även på detta. KRAV-märkt mat i en salig blandning. Du lär nog inte sakna något på frukostbuffén.

Priset är helt överkomligt då man kanske vill göra lite annat än att bara bo när man äntligen kommer upp till huvudstaden. Från 802kr/rummet.






Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Vi har bott på scandic några gånger på olika ställen (dock inte just där) och det är verkligen prisvärda hotell :-)

2011-02-10 @ 20:09:34
URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Postat av: Martina

Och ett stort plus måste det ju vara att det ligger typ ett hundskall från världens underbaraste 2-barns-morsa! :-)

2011-02-10 @ 20:24:10
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Tourn.se

Jag har själv aldrig bott på ett av Scandics hotell i Stockholm men tycker att de håller bra standard för priset i andra delar av europa.



Angående bloggtävlingar så vill jag gärna tipsa om webbtjänsten www.tourn.se där de anordnar massor av olika tävlingar.



Priser är b la 1000 KR på H&M och 1 år Spotify Premium. Bara genom att skriva ett kort inlägg som detta.

2011-02-28 @ 12:12:25
URL: http://www.tourn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback