Första dagen med en laptop

Ja jävlar i havet vad jag tjatar om min laptop tänker ni säkert. Här har det funnits folk som haft laptop i si sådär 7 år eller nåt och här kommer Sune och tjötar som om det vore en världsnyhet. Jag vet! Men det är nytt för mig och nu vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om att jag skaffat mig en.

Igår när jag hade installerat allt så la jag mig i sängen på rygg och med maskinen på mina knän och mage. Tack och lov kan jag den riktiga tangentbordstekniken och behöver inte titta på knapparna men där låg jag i flera timmar, reste mig upp för att ta med den till vardagsrummet, la mig i soffan på rygg och gjorde samma sak där. Nu har jag fått ont i ryggen, ja jag har ju redan dålig rygg men nu har jag fått ondare. Vad skulle detta vara bra för? Jag försökte lägga den i sängen men då var det omständigt helt plötsligt. Gud vad jag krånglade inatt. På knäna, i sängen, jag på mage, jag på sidan, jag på andra sidan. Näe det var bara jobbigt och inte nåt bekvämt. Dessutom är batteritiden så pissig att jag nästan måste ha sladden i efter 2 timmar.

Att sen ha Windows 7 gör ju inte saken bättre. På XP kunde man i allafall se om man hade fått en kommentar på FB, om nån tog upp chatten på en på samma ställe. Det gör man inte här. Man får ha på ljudet om man ska vara medvetande om nåt. Det är ett enda stort minus.

Ett plus är väl att jag kan ha den ståendes på köksbordet när jag diskar för att ha lite koll. Om det nu är en fördel när jag är mer tillgänglig. Jaja det reder sig la. Det här med musplattan trodde jag inte att jag skulle klara av men faktiskt så klarar jag av det lättare än vad jag trodde.

När köpte ni er första laptop? För jag är övertygad om att dom flesta av mina läsare har en sån?



Kommentarer
Postat av: lillamymajan

Har faktiskt ingen egen lap...lånar sonens numera eftersom vår stationära krånglar så förbenat:)



Men kommer kanske köpa mig en...nångång i framtiden!



Lycka till och grattis till lapen,Sune!



/ Majan

2011-01-11 @ 10:55:28
Postat av: Linda

Min första laptop köpte jag för nästan 2 veckor sen, så jag är ju världsvan kan man säga =))

Ett tips, köp dig en kylplatta, det förlänger livet på din nya kompis MASSOR. För som du skrev, dom blir väldigt varma. Dess konstruktion är kass så fläktsystemet sitter UNDER... Ingen bra idé alls. Sen fattar jag inte det där med händelser, vi har windows 7 på den o det kommer upp....

Lycka till =)

2011-01-11 @ 10:57:46
URL: http://www.metrobloggen.se/psykfall
Postat av: Jess

hahah du e för rolig Sune, jag köpte nån skum ställning till min lap för 29:- kanon är den, som gör så luft kommer under maskinen, sen när jag ser film i sängen så ställer jag den på en plast skål för den inte ska ligga ibland täckena, då får den inte heller luft, så tänk på det

2011-01-11 @ 11:06:03
URL: http://finest.se/Jess666
Postat av: Jessi Fox

Asså Sune, du behöver ju inte LIGGA ner bara för att det är en laptop?? Jag sitter oftast... Förresten, köp en sån där grej man har under datorn!!! Underlättar för både armar och själva maskinen. Finns på bland annat claes ohlsson.

2011-01-11 @ 11:11:21
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Monika

Jag vet inte om jag sagt hej här innan, men om inte så HEJ! :)

På min laptop är det också Windows 7, och jag ser dessa FB-händelser. Tror att det kanske kan vara webläsaren det hänger på? Jag kör med Google Chrome.

2011-01-11 @ 11:12:43
URL: http://www.mogi.se
Postat av: Monika

Sv: Hehe, jag har nog hängt här ett tag. Ett par månader eller så, kanske. Och beträffande IE så kan den webläsaren gå och dra nåt gammalt över sig. Byt till nåt annat om du inte redan gjort det!

2011-01-11 @ 11:20:59
URL: http://www.mogi.se
Postat av: Karin

Jag kör med Flock webbläsare.

Den är gjord för att passa Facebook, och man kan ha en statusuppdateringslist bredvid sidorna man visar i webbfönstret. - Det är jättebra!

Flock är en utvecklad variant av Firefox.

Tyvärr finns den inte på svenska, men det är ju bara menyerna som är på engelska så det gör ju inget.

Testa den vetja! - Eller byt i alla fall från något annat än Internet Explorer.

Jag som pysslar en del med trasiga datorer måste också påminna om att du MÅSTE ha en platta under datorn, om du har den i knät.

Oj, vad fort det kan gå att bränna grafikkortet, eller någon annan vital del i datorn om den blir för varm.

På en stationär kan man byta en sån grej separat, men på en lap måste man byta hela moderkortet, och det blir oftast billigare att byta dator. :/

2011-01-11 @ 11:46:04
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: BajsMalins Oseriösa

Jag har skickat iväg ett sms till henne nu!

2011-01-11 @ 11:57:05
URL: http://bajsmalins.blogg.se/
Postat av: Linda

Hjärtklappningen kan man klara sig utan, jag är ju ganska van, men det är irriterande ändå.

Om du har utsläpp på sidan så har du säkert insläpp av luft under eller tvärtom.

Just därför kylplatta är braig. Ska köpa en vi med. Finns som ovanstående skrev på claes ohlsson till humana priser o med tanke på hur mycket den hjälper till att förlänga livet på en dator är det en billig investering =)

2011-01-11 @ 15:48:03
URL: http://www.metrobloggen.se/psykfall
Postat av: Malin

Köpte min egna nya laptop 2005 (hade haft en bättre begagnad i några år före det) och i somras hade jag turen att få en ny laptop i födelsedagspresent av min sambo då den jag haft sen -05 började gå mot sin död. Är riktigt nöjd med min Samsung. =)

2011-01-11 @ 20:31:43
URL: http://dahlian.blogg.se/
Postat av: Doris

Tja,jag köpte min laptop av Yngre sonen ( köper oftast grejorna som han blir trött på, t.ex. bilen, videokameran, laptopen och lite annat ... ). Är säkert minst 5 år gammal nu och har kraschat en gång ( förlorade alla mina foton snyft ) annars är den bra förutom att batteriet är kasst, jag gillar inte att sitta i soffa eller ligga så jag sitter bara i en bra stol vid bordet.

Grattis till din nya dator !

Kram

2011-01-12 @ 00:27:01
URL: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback