Lite scary faktiskt

Facebook är ju ett väldigt stort forum där varenda stavelse granskas av många så man får tänka sig för vad man skriver om sin arbetsplats. Där jag jobbade förut sa ju många att det var ett dårhus men man stod ut ändå, det var ett jobb och i dagens läge finns det inte så många jobb så man kan välja och vraka. Hade inte jag blivit uppsagt (jag och 125 st till) så hade jag ju jobbat kvar.

Det som står i artikeln i Aftonbladet tycker jag är lite orättvist. Killen som blev sparkad hade varit inne hos chefen för att berätta om att hans mamma fått en allvarlig sjukdom när hon var på en utlandsvistelse men att chefen inte alls tyckte att det var nåt. "Skit i det och jobba vidare". Killen skrev på sin status på Facebook "En dag kvar av den här veckan på detta dårhus". Det tog chefen som att han inte var lojal. Han hade ju naturligtvis inte skrivit så om chefen varit så illojal mot honom först. Mamman dog ju sen så visst var det allvarligt. Tänk er själva, ni är i chock för att en nära anhörig är allvarligt sjuk och chefen inte alls har nåt hjärta då han ville prata av sig och kanske ta ledigt. När han kom tillbaka blev han inkallad till chefen och fick sparken.

För er som tycker det här är en löjlig anledning till att bli sparkad på så är han säkert inte  den enda chefen som tänker så..så för ert eget bästa, tänk er för vad ni skriver, hur löjligt det än må vara.





Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, man får tänka sig för.

Det där tycker jag är hemskt, men det finns säkert fler chefer som gör likadant. :/

2011-01-03 @ 22:18:50
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback